Studio A7 - agencja SEO/SEM/SXO/AI
5/5

Spis treści

Dopasowanie wykluczające  – Negative Match – typ dopasowania w reklamach Google, które blokuje ich wyświetlanie na wskazane (wykluczone) słowa i frazy kluczowe. Dopasowanie wykluczające, czyli przypisanie słów kluczowych które chcemy wyeliminować podczas wyszukiwania, można stosować w każdym typie dopasowania słów kluczowych (do wyrażenia, przybliżone czy ścisłe).

Stosowanie wykluczających słów kluczowych w Google Ads pomaga kontrolować przy jakich wpisywanych przez potencjalnego klienta słowach kluczowych wyświetla się nasza reklama. Powinno się to kontrolować, aby użytkownik nie został wprowadzony w błąd, ponieważ może to szkodzić w wizerunku strony internetowej.

Przykład zastosowania dopasowania wykluczającego

Jeżeli oferowane na stronie usługi mają zasięg lokalny – tylko w mieście Bydgoszcz, to należy po sprawdzeniu w wyszukiwaniach naszego słowa kluczowego (np. fryzjer), sprawdzić czy reklama nie wyświetla się również po wpisaniu frazy: fryzjer Toruń. Jeżeli tak, należy słowo Toruń dodać do listy słów wykluczających.
Wyświetlanie reklam na negatywnie brzmiące słowa kluczowe, np. najgorszy fryzjer, najdroższy fryzjer itp. Wówczas do słów najgorszy i najdroższy należy zastosować dopasowanie wykluczające.

5/5