507 392 548 lub 531 111 181 kontakt@studioa7.pl

Disavow Tool

Disavow Tool

Disavow Tool – narzędzie wprowadzone w 2012 roku przez Google, którego celem jest usuwanie niechcianych linków ze swojej strony przez webmastera. Narzędzie to zostało stworzone aby blokować linki zewnętrzne, które mogą wpływać na spadek pozycji w wyszukiwarce. Powinno być jednak stosowane rozważnie i tylko przez profesjonalnych i doświadczonych webmasterów, ponieważ nieodpowiednie jego użycie może bardziej zaszkodzić pozycjonowaniu strony niż pomóc. Przed rozpoczęciem użytkowania narzędzia Disavow Tool należy sprawdzić inne czynniki mogące mieć wpływ na gwałtowny spadek strony w wyszukiwarce. Wprowadzenie i użytkowanie narzędzia Disavow Tool jest skomplikowane i wymaga od webmastera bardzo dużo pracy. Niepożądane linki zewnętrzne, które można usuwać poprzez Disavow Tool to głównie linki niskiej jakości i spamerskie prowadzące do pozycjonowanej strony, linki płatne oraz systemy wymiany linków, które są niezgodne z systemem jakości. Z narzędzia warto skorzystać dopiero, gdy otrzymało się powiadomienie o nienaturalnych linkach czyli Google nałożyło na stronę internetową karę w postaci tzw. filtra.
W celu skorzystania w narzędzia Disavow Tool należy:
sprawdzić czy rzeczywiście linki zewnętrzne są przyczyną spadku pozycjonowania strony,
przygotować plik tekstowy wszystkich linków, których chcemy się zrzec lub usunąć (w jednym wierszu należy wpisać tylko jeden adres URL),
dodać przedrostek domain: jeżeli chce się zrzec domeny,
przesłać tak przygotowaną listę do Google – przejść na stronę zrzekania się linków, zaznaczyć swoją witrynę, 
kliknąć Ignoruj linki,
wybrać utworzony wcześniej plik tekstowy z linkami, których chcemy się zrzec lub usunąć,
poczekać aż Google przetworzy informację i przy kolejnym indeksowaniu strony zostanie to uwzględnione.
Narzędzie do zrzekania się  (usuwania) linków zewnętrznych można znaleźć pod adresem https://www.google.com/webmasters/tools/disavow-links-main