Remarketing – jest to wyświetlanie reklam produktów lub usług użytkownikom, którzy odwiedzili wcześniej stronę internetową tego produktu lub usługi. W remarketingu reklamy są wyświetlane użytkownikom podczas stosowania wyszukiwarki Google lub witryn partnerskich Google.
Zalety stosowania remarketingu
- Szybki kontakt / kierowanie reklam w odpowiednim momencie – reklamy są wyświetlane osobom, które wcześniej weszły w interakcję z daną firmą i wyszukują informacje w innym miejscu. Za pomocą remarketingu można pomóc klientom znaleźć daną firmę poprzez wyświetlanie reklam, podczas szukania jej w wyszukiwarce Google.
- Precyzyjne reklamy – tworzenie listy remarketingowej dla konkretnej grupy klientów na przykład dla osób, które dodały coś do koszyka, ale nie sfinalizowały transakcji.
- Zasięg na dużą skalę – umożliwienie dotarcia do użytkowników, którzy znajdują się na listach remarketingowych i korzystają z różnych urządzeń oraz podczas stosowania aplikacji mobilnych.
- Opłacalność – tworzenie skutecznych kampanii remarketingowych, stosując w nich automatyczne określanie stawek. Oznacza to, że system określania stawki w czasie rzeczywistym i oblicza optymalną stawkę dla osoby, która widzi daną reklamę.
- Łatwość w tworzeniu reklam – można korzystać z galerii reklam i za darmo tworzyć reklamy tekstowe, graficzne i wideo.
- Tworzenie statystyki kampanii – otrzymywanie raportów o wynikach swoich kampanii, miejscach wyświetlania reklam i cenach.
Typy remarketingu w Google Ads
- Remarketing standardowy – wyświetlanie reklam osobom, które już odwiedziły stronę, w czasie gdy przeglądają witryny i korzystają z aplikacji w sieci reklamowej.
- Remarketing dynamiczny – bardziej zaawansowana forma, która uwzględnia w reklamach produkty lub usługi, które użytkownicy oglądali wdanej witrynie lub aplikacji.
- Listy remarketingowe dla reklam w wyszukiwarce – wyświetlanie reklam osobom, które odwiedziły daną witrynę, w czasie gdy po jej opuszczeniu wyszukują dalsze informacje w Google.
- Remarketing wideo – wyświetlanie reklam osobom, które weszły w interakcję z filmami lub kanałem w YouTube należącymi do reklamodawcy, w czasie gdy korzystają z YouTube oraz przeglądają filmy, witryny lub aplikacje w sieci reklamowej.
- Remarketing kierowany na listę klientów – przysyłanie listy z otrzymanymi od klientów danymi kontaktowymi i wyświetlanie im reklam podczas korzystania z Google. Tylko dla klientów zalogowanych.