Studio A7 - agencja SEO/SEM/SXO/AI
5/5

Spis treści

Kara site 4 w Google (site:4, Site 4) – nietypowa sytuacja dla witryny internetowej polegająca na tym, że w indeksie Google zostały zaindeksowane zaledwie 4 podstrony dla danej witryny. W momencie wpisywania komendy site: pojawiają się zaledwie cztery wyniki (stąd nazwa Site 4).

Geneza kary site 4

Ta rzadka sytuacja bywała czasem obserwowana przez pozycjonerów i opisywana na forach internetowych poświęconych SEO. Zaczęto zauważyć, że niektóre witryny nie mają prawie wcale zaindeksowanych podstron (chociaż powinny mieć w indeksie kilkadziesiąt lub nawet kilkaset stron). Wyciągnięto wnioski, że jest to rodzaj nietypowej kary nałożonej na niektóre serwisy, które mogą łamać zasady Google. Istnieją też tezy, że są to okazjonalne błędy algorytmów Google, jednakże istnieje duża ilość przypadków, które ewidentnie potwierdza tezę o stronach słabej jakości.

Przyczyny kary site 4

Dokładne przyczyny nie są znane, ale uważa się, że powodem nałożenia kary może być duża ilość contentu słabej jakości (w tym tzw. thin content) lub uczestniczenie w sieciach affiliacyjnych o zduplikowanych treściach, nie wnoszących wartości dodanej (Thin affiliate pages).

Wyjście z kary typu site 4

Podobnie jak w innych karach Google, nie ma żadnej pewnej, stuprocentowej metody pozbycie się kary. Poleca się:

  • dodawanie nowych i wartościowych treści
  • dodanie backlinków ze stron o wysokim autorytecie

Dodawanie podstron do indekserów (narzędzi indeksujących) z reguły nie poprawia sytuacji. Zdarzały się jednak przypadki zwiększenia ilości zaindeksowanych podstron 10 lub kilkunastu.

5/5