Śledzenie konwersji – jest to działanie prowadzone w Google Ads przez właściciela strony internetowej, polegające na sprawdzeniu (śledzeniu) konwersji, czyli akcji użytkownika, po kliknięciu w reklamę produktu bądź usługi.
Przykłady konwersji
- zaprogramowanie newsletteru,
- zakupienie reklamowanego produktu,
- wypełnienie formularza zgłoszeniowego,
- założenie konta w sklepie internetowym,
- inne działania uznawane przez właściciela strony jako wartościowe.
Informacje otrzymywane podczas śledzenia konwersji
- najczęściej wpisywane przez użytkowników słowa kluczowe wyszukujących dany produkt,
- jakie reklamy są najbardziej skuteczne i przyciągają największą liczbę potencjalnych klientów,
- czy należy zoptymalizować prowadzoną kampanię reklamową,
- czynności użytkowników na rożnych przeglądarkach i różnych urządzeniach po wykonaniu konwersji.
W procesie śledzenia konwersji wykorzystywane są pliki cookie, które po obejrzeniu reklamy lub po kliknięciu w reklamę są umieszczane na urządzeniu użytkownika, a następnie po wykonaniu określonej akcji zapisywany jako konwersja.