Śledzenie konwersji – jest to działanie prowadzone w Google Ads przez właściciela strony internetowej, polegające na sprawdzeniu (śledzeniu) konwersji, czyli akcji użytkownika, po kliknięciu w reklamę produktu bądź usługi.

Przykłady konwersji

  • zaprogramowanie newsletteru,
  • zakupienie reklamowanego produktu,
  • wypełnienie formularza zgłoszeniowego,
  • założenie konta w sklepie internetowym,
  • inne działania uznawane przez właściciela strony jako wartościowe.

Informacje otrzymywane podczas śledzenia konwersji

  • najczęściej wpisywane przez użytkowników słowa kluczowe wyszukujących dany produkt,
  • jakie reklamy są najbardziej skuteczne i przyciągają największą liczbę potencjalnych klientów,
  • czy należy zoptymalizować prowadzoną kampanię reklamową,
  • czynności użytkowników na rożnych przeglądarkach i różnych urządzeniach po wykonaniu konwersji.

W procesie śledzenia konwersji wykorzystywane są pliki cookie, które po obejrzeniu reklamy lub po kliknięciu w reklamę są umieszczane na urządzeniu użytkownika, a następnie po wykonaniu określonej akcji zapisywany jako konwersja.

5/5