Studio A7 - agencja SEO/SEM/SXO/AI
5/5

Spis treści

Kampania reklamowa – jest to prowadzenie działań marketingowych mających na celu dotarcie do jak największej grupy odbiorców docelowych. Kampanię reklamową prowadzi się za pomocą środków masowego przekazu w zależności od wybranego celu. W Internecie kampanie reklamowe są tworzone w Google Ads.

Główne założenia i cele kampanii reklamowej

  • wzrost sprzedaży produktu,
  • wprowadzenie nowego produktu,
  • wzrost świadomości marki, produktu lub usługi.

Etapy tworzenia kampanii reklamowej

  1. Zapoznanie klienta z marką czyli budowanie świadomości – czyli promocja nowej marki wśród grupy klientów w postaci banerów reklamowych oraz haseł poznawczych, takich aby potencjalni klienci wiedzieli, że istniejesz.
  2. Przyporządkowanie produktu do kategorii – wybór odpowiednich haseł reklamowych, które będą się kojarzyć klientom właśnie z reklamowaną marką produktu. Hasła powinny być krótkie, chwytliwe, trafiające do klienta i zachęcające go do kupna lub dowiedzenia się więcej na temat reklamowanego produktu. Należy pamiętać, aby kategoria przyporządkowana do reklamowanego produktu była użyteczna dla klientów i pomagała w rozwiązywaniu ich codziennych problemów.
  3. Tworzenie „lubianej” marki i produktu – w tym etapie kampanii reklamowej chodzi o stworzenie takich reklam, aby klient polubił daną markę lub produkt oraz żeby kojarzyła mu się z czymś miłym i wyróżniającym na tle konkurencji.
  4. Budowanie preferencji – czyli porównywanie się do konkurencji ale w lepszy sposób. należy pokazać potencjalnym klientom, że nasz produkt jest lepszy od tych już dostępnych na rynku, na przykład – łatwiejszy w obsłudze, szybciej działający, tańszy. Należy to wykazać w bardzo dobrze przemyślanych hasłach reklamowych.
  5. Tworzenie kampanii promocyjnej – czyli działania prowadzące do tego, aby klient kupił produkt i chętnie po niego wrócił. Należy wówczas stworzyć różnego rodzaju promocje zachęcające klientów nowych i starych do odwiedzenia strony. W tym celu przydatne są takie akcje jak: ostatnie sztuki, promocja trwająca kilka minut, szybka wyprzedaż itp.
  6. Zdobywanie rekomendacji – na końcowym etapie tworzenia kampanii reklamowej należy postarać się o to, aby klienci polecali daną markę lub produkt znajomym, którzy mogą stać się nowymi potencjalnymi klientami. W tym celu przydatne i skuteczne są działania na portalach społecznościowych polegające na udostępnianiu przez klientów strony z danym produktem.
5/5