507 392 548 lub 531 111 181 kontakt@studioa7.pl

Słowo kluczowe long tail vs. generyczne

Słowo kluczowe long tail vs. generyczne

Słowo kluczowe long tail vs. generyczne – słowa kluczowe są to wyrazy, które pomagają użytkownikowi odnaleźć interesujące go miejsce/firmę/postać oraz poszukać odpowiedzi na nurtujące go pytania.
Dlatego też, dobór odpowiednich słów kluczowych jest bardzo ważny w procesie pozycjonowania stron internetowych.
Każdy właściciel firmy dąży do tego, aby jego strona internetowa znalazła się na pierwszej stronie w wynikach wyszukiwania, bo dzięki temu zwiększy się ruch na stronie, a co za tym idzie zwiększy się ilość potencjalnych klientów.
W celu odpowiedniego wypozycjonowania strony należy w pierwszej kolejności dobrać słowa kluczowe, które będą odpowiadać tematyce prowadzonej działalności oraz dzięki którym użytkownik szybko i łatwo wyszuka naszą stronę.

Słowa kluczowe generyczne

Słowa kluczowe generyczne, czyli ogólne, są to słowa które składają się z 1 maksymalnie 2 wyrazów na przykład “pozycjonowanie stron”. Przy korzystaniu ze słów generycznych, użytkownik dostaje bardzo dużo wyników wyszukiwania, ponieważ nie jest to zapytanie konkretne.

Słowa kluczowe long tail

Słowa kluczowe long tail, czyli z długim ogonem, są to słowa które składają się z kilku wyrazów i są konkretnym zapytaniem przez użytkownika na przykład “studio marketingowe w bydgoszczy”. Dzięki temu użytkownik otrzymuje kilka pozycji wyszukiwania tylko z interesującym go zapytaniem.

Pozycjonowanie stron na słowa kluczowe generyczne jest bardzo trudne, ponieważ jest bardzo duża konkurencja i zapytania te nie są dokładne, a czasami niejednoznaczne. Dlatego też aby zwiększyć ruch organiczny (bezpłatny) na stronie internetowej warto pozycjonować strony na słowa z długim ogonem.