Studio A7 - agencja SEO/SEM/SXO/AI
5/5

Spis treści

Wiadomości Google (Google News) – jest to platforma i jednocześnie aplikacja Google (dostępna na Androida i iOS), która kumuluje informacje i newsy z różnych serwisów informacyjnych pogrupowanych tematycznie i wg preferencji użytkowników w jednym miejscu. Strona internetowa wiadomości Google jest dostępna pod adresem www.news.google.pl

Historia Google News

Historia i geneza powstanie platformy sięga roku 2001. Użytkownicy byli zawiedzenie wynikami wyszukiwania związanymi z wówczas bardzo ważnym i tragicznym wydarzeniem – atakach na dwie wieże World Trade Center z 11 września 2001 roku. Zamiast aktualnych i świeżych informacji pojawiały się stare i nieaktualne serwisy i witryny. Doprowadziło to do wzrostu świadomości problemu z aktualnością treści serwowanej przez algorytmy wyszukiwarki wśród osób decyzyjnych w Google. W związku z tym zaczęto umieszczać w wynikach wyszukiwania linki prowadzące do uznanych serwisów prasowych, takich jak CNN.

Na przestrzeni lat Wiadomości Google ewoluowały i stały się oczkiem w głowie giganta z Montain View. Obecnie istnieje osobna zakładka w wyszukiwarce Google („Wiadomości”), aplikacja na smartfony oraz dedykowana strona internetowa. Dążenie użytkowników do posiadania szybkiego dostępu do aktualnych, bieżących treści owocuje nieustannymi zmianami zarówno w interfejsie jak i działaniu aplikacji.

Personalizacja Wiadomości Google od strony użytkownika

Wiadomości Google można personalizować, udostępniać na innych portalach oraz ustawiać pod własne zainteresowania oraz potrzeby, nawet bardzo szczegółowo. Jest to widoczny element ogólnego trendu w marketingu internetowym i wyszukiwaniu informacji (SEO, SEM) dążącego, żeby treści (ale również reklamy) były mocno dopasowane do zainteresowań i potrzeb użytkowników i zwiększały jego zadowolenie i komfort korzystania.

Trend personalizacji serwowanych informacji w Internecie

Ma to oczywiście także swoje ciemniejsze strony – użytkownik zaczyna coraz bardziej być zamknięty w „bańce” swoich zainteresowań i preferencji, przegląda podobne portale i serwisy internetowe, a dostęp do innych punktów widzenia tematu staje się z czasem coraz bardziej ograniczony.

Wiadomości Google a SEO / SEM

Wiadomości to oddzielna zakładka w wynikach wyszukiwania (podobnie jak „Obrazy”, „Filmy” czy „Zakupy”). Stanowi łakomy kąsek dla pozycjonerów, marketerów, agencji i serwisów prasowych lub tematycznych pozwalając znaleźć się wysoko w wynikach wyszukiwania albo docierając bezpośrednio do aplikacji użytkownika.

Centrum Wiadomości dla Wydawców i kryteria doboru serwisów

Podstawowe główne kryteria doboru serwisów wg Google to:

  • aktualność treści
  • dobra indeksowalność treści w serwisie dla robotów Google
  • Nienaruszone prawa autorskie do treści

Aby zarejestrować swój portal w Google News, należy dołączyć do Centrum Wydawców (do czego zresztą zachęca firma) i wypełnić formularz zgłoszeniowy pod linkiem

https://publishercenter.google.com/publications

Żródła:

  1. Oficjalny blog Google: googleblog.com
  2. Support Wiadomości Googlehttps://support.google.com/news/publisher-center/answer/9606538?hl=pl
5/5