Studio A7 - agencja SEO/SEM/SXO/AI
5/5

Spis treści

Analiza słów kluczowych –  to jeden z najważniejszych i najistotniejszych procesów przeprowadzanych w początkowym etapie, a w zasadzie przed właściwym przystąpieniem do realizacji działań marketingowych SEO. Analiza słów kluczowych ma na celu znalezienie najbardziej popularnych, czyli najczęściej używanych fraz kluczowych wykorzystywanych przez użytkowników wyszukiwarki do szukania produktów, usług lub innych treści i informacji. Na podstawie zdobytej wiedzy podczas analizy słów kluczowych w interesującym nas zakresie (np. dla danej branży, grupy produktów, określonego rodzaju usług itp.) można dokonać oceny aktualnych trendów, oczekiwań, potrzeb, a także oszacować potencjalną wielkość rynku i poziom konkurencyjności.

 

Należy również dodać, że warto wykonać analizę słów kluczowych używane przez naszą bezpośrednią konkurencję, a w szczególności posiadającą strony ulokowane w pierwszej 10-20 rankingu. Jeśli dane frazy kluczowe sprawdzają się w przypadku konkurencji, to mogą okazać się również skuteczne w naszym przypadku. Analiza słów kluczowych ma ogromne znaczenie w działaniach SEO, ponieważ właściwy dobór fraz może zapewnić sukces i realnie przełożyć się na poprawę wyników sprzedaży lub w przypadku błędnej analizy przyczynić się do porażki biznesowej.

Po wykonaniu wstępnej analizy słów kluczowych warto zastanowić się nad skorzystaniem ze specjalistycznych narzędzi i programów umożliwiających rozszerzenie zasobu właściwych fraz kluczowych.

Na rynku dostępnych jest bardzo duża ilość narzędzi wspomagających proces analizy słów kluczowych, zarówno w wersji darmowej jaki i płatnej, poniżej prezentujemy kilka przykładowych:

  • Google AdWords Keyword Planer,
  • Google Suggest,
  • Google Search Console,
  • KWFinder,
  • Answer the Public,
  • Keywords Everywhere.
Analiza słów kluczowych - studio a7
Analiza słów kluczowych – studio A7
5/5