5/5
Dawid Ziółkowski
Dawid Ziółkowski
CEO w Studio A7, front-end developer, specjalista ds. SEO/SEM

Spis treści

Czy słyszałeś o Core Web Vitals? Jeśli nie, to nie jesteś sam. Chociaż termin ten został wprowadzony przez Google dopiero w maju 2020 roku, Core Web Vitals to tak naprawdę zestaw metryk, które od lat są wykorzystywane przez twórców stron internetowych, pozycjonerów i marketerów. Czym więc są i dlaczego mają znaczenie dla SEO? Czytaj dalej, aby się dowiedzieć.

Czym są Core Web Vitals?

Core Web Vitals to zestaw metryk, które mierzą szybkość ładowania, interaktywność i stabilność wizualną strony internetowej. Są one ważne, ponieważ mają bezpośredni wpływ na doświadczenie użytkownika na stronie internetowej. A jak wszyscy wiemy, zadowoleni użytkownicy = więcej konwersji

Google określiło trzy konkretne metryki jako najważniejsze dla określenia, czy strona zapewnia dobre doświadczenie użytkownika, czy nie. Metryki te to

  • Largest Contentful Paint (LCP): Mierzy, ile czasu zajmuje załadowanie największego elementu na stronie. Jest to ważne, ponieważ użytkownicy powinni być w stanie zobaczyć coś na stronie jak tylko na niej wylądują; w przeciwnym razie prawdopodobnie klikną zanim strona się załaduje
  • First Input Delay (FID): Mierzy, ile czasu potrzeba, aby strona stała się interaktywna po pierwszym kliknięciu lub stuknięciu w coś przez użytkownika. Niski FID oznacza, że użytkownicy nie będą musieli długo czekać, zanim będą mogli zacząć korzystać ze strony, co jest oczywiście idealnym rozwiązaniem
  • Cumulative Layout Shift (CLS): Mierzy, jak bardzo elementy na stronie poruszają się podczas ładowania strony. Wysoki CLS może być denerwujący dla użytkowników, ponieważ utrudnia kliknięcie na właściwą rzecz; co więcej, może prowadzić do przypadkowych kliknięć i nieoczekiwanych wyników
LCP - Large Contentful Paint - element Web Core Vitals
LCP – Large Contentful Paint – element Web Core Vitals

Dlaczego Core Web Vitals ma znaczenie dla SEO?

Google ogłosiło, że począwszy od 2021 roku, Core Web Vitals będą używane jako sygnały rankingowe w swoim algorytmie wyszukiwania. Oznacza to, że jeśli Twoja witryna nie uzyska dobrego wyniku w tych metrykach, Twoja strona internetowa mogą zająć niższą pozycję w wynikach wyszukiwania – i wszyscy wiemy, jak szkodliwe może to być dla ruchu i konwersji

Na szczęście jest jeszcze czas, aby upewnić się, że Twoja witryna jest w pełni gotowa. Google udostępniło narzędzia i zasoby, aby pomóc webmasterom przygotować swoje witryny do nadchodzących zmian. Jeśli chcesz mieć pewność, że Twoja strona jest gotowa na rok 2021, teraz jest czas, aby rozpocząć działania.

Jak przetestować moją stronę internetową pod kątem Core Web Vitals?

Warto zauważyć, że wskaźniki Core Web Vitals są tak naprawdę ściśle powiązane z szybkością ładowania strony i jej wydajnością, w tym w szczególności na urządzeniach mobilnych. Strony i aplikacje, które mierzą prędkość ładowania witryny, takie jak PageSpeed Insights, Pingdom Tools lub YSlow pomogą nam pośrednio sprawdzić czy nasza strona spełnia warunki wydajności Jedno z narzędzi – web.dev jest szczególnie popularne i przydatne.

Lista narzędzi do mierzenie Core Web Vitals

Poniżej lista kilku najpopularniejszych i najbardziej pomocnych narzędzi do mierzenia Vore Web Vitals.

Google Page Speed Insights – https://pagespeed.web.dev/?hl=pl

Web.dev – https://web.dev/

Web Vitals w przeglądarce Chromehttps://chrome.google.com/webstore/detail/web-vitals/ahfhijdlegdabablpippeagghigmibma

Core Web Vitals będą miały coraz większy wpływ na ranking

Core Web Vitals to zestaw metryk, które mierzą szybkość ładowania, interaktywność i stabilność wizualną strony internetowej – trzy czynniki, które bezpośrednio wpływają na doświadczenie użytkownika na stronie internetowej. Google ogłosiło, że od 2021 roku te metryki będą wykorzystywane jako sygnały rankingowe w algorytmie wyszukiwania; oznacza to, że strony, które nie uzyskają dobrych wyników w Core Web Vitals, mogą zostać umieszczone na niższych pozycjach w wynikach wyszukiwania. Jest jeszcze czas, aby przygotować swoją witrynę do zmian; Google udostępniło narzędzia i zasoby, aby pomóc webmasterom w dostosowaniu ich witryn do stanu sprzed 2021 roku.

PS. Pomogło? Jeśli tak to cieszymy się! jeśli chcesz, możesz nam postawić kawkę.

5/5
Konwersja
Marketopedia

Konwersja

Konwersja – jest to określona i oczekiwana akcja wykonana przez użytkownika w odpowiedzi na kampanię reklamową danego produktu lub usługi.

Linki wychodzące
Marketopedia

Linki wychodzące

Linki wychodzące – inaczej outbound links – są to odnośniki kierujące użytkowników i roboty wyszukiwarki (w tym roboty Google) z

Realizacja strony WWW dla producenta materiałów budowlanych, firmy Astex - Tynki
Portfolio

Strona WWW dla firmy Astex

Co zrobiliśmy Wykonanie strony WWW dla producenta materiałów budowlanych WordPress HTML CSS Chrome Firefox ASTEX Nowa strona WWW Astex Zakres: realizacja

Subdomena
Marketopedia

Subdomena

Subdomena – inaczej nazywana również poddomeną, jest to strona internetowa niższego rzędu niż domena, stanowiąca część domeny i pozwalająca na

meta dane
Marketopedia

Meta Dane

Meta Dane – czyli dane o danych. Jest to zbiór informacji określające źródła informacji, czyli “informacje o informacjach”. Pomagają uporządkować

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *