507 392 548 lub 531 111 181 kontakt@studioa7.pl

Linkowanie

Linkowanie

Linkowanie – ang. link building – budowanie pozycji strony za pomocą linków umieszczanych wewnątrz jednej strony (tzw. linkowanie wewnętrzne) oraz na innych stronach (linkowanie zewnętrzne). Linkowanie jest bardzo ważnym elementem w procesie pozycjonowania stron internetowych i wpływa zarówno na zwiększenie klikalności oraz odwiedzalności strony, jak również może mieć negatywny wpływ na pozycję w wynikach wyszukiwania (linkowanie ze słabych stron, spamerskie lub nienaturalne – karane przez roboty Google). 

Linkowanie można podzielić na:

  • linkowanie wewnętrzne – linki umieszcza się w obrębie jednej strony, dzięki czemu ułatwione jest poruszanie się po niej oraz jej podstronach, ważne zarówno dla użytkownika jak i robotów Google.
  • linkowanie zewnętrzne – linki przychodzące lub zwrotne umieszczane na innych witrynach, które kierują pośrednio (linki pośrednie) lub bezpośrednio do pozycjonowanej strony. Linkowanie zewnętrzne dzieli się również na:
  • linki naturalne – umieszczane przez użytkowników na różnych portalach, blogach lub w komentarzach – są najbardziej wartościowe ponieważ strona jest linkowana (polecana) naturalnie przez innych użytkowników, dzięki czemu pozostali użytkownicy mają pewność, że strona zawiera przydatne i szczegółowe informacje na interesujący ich temat (zwiększenie pozycji w wynikach wyszukiwania poprzez zwiększenie klikalności i odwiedzalności strony),
  • linki nienaturalne – umieszczane przez właścicieli pozycjonowanych stron lub zakupione przez nich u osób zajmujących się pozycjonowaniem w celu zwiększenia pozycji w wynikach wyszukiwania (linkowanie nienaturalne jeżeli zostanie wykryte jest karane przez roboty Google).

Ze względu na atrybut linki zewnętrzne dzieli się również na:

  • linki dofollow – są to linki, które prowadzą roboty Google do linkowanych stron, tym samym przekazując moc linkowanej stronie,
  • linki nofollow – są to linki, które roboty Google omijają i tym samym moc nie jest przekazywana linkowanej stronie. 

Należy pamiętać aby linki zewnętrzne prowadzące do pozycjonowanej strony pochodziły zawsze ze sprawdzonych, mocnych stron o dobrej jakości. Linki pochodzące ze stron słabej jakości mogą obniżyć pozycję strony w wynikach wyszukiwania.