Aspekt
Korporacja SEO (częste praktyki)
Studio A7 - mała i nowoczesna agencja SEO / SEM
Sposób pozyskania klienta
Masowy telemarketing i kampanie mailowe poprzez wysyłanie ogromnych ilości ofert na pozycjonowanie do klientów z bazy, niezależnie od branży lub zainteresowania potencjalnych klientów. Kolejne źródło to wysoka pozycja w wyszukiwarce oraz reklamy płatne Google Ads.
Klienci z tzw. polecenia, klienci którzy korzystali z innych naszych usług oraz klienci z wyników organicznych (nie tylko na oblegane frazy, ale też na frazy długiego ogona, czyli szukający bardziej szczegółówej oferty i fraz)
Analiza fraz (słów) kluczowych
Analiza zwykle opiera się na szybkim uruchomieniu skryptu do robienia audytu jednym z powszechnych narzędzi + użycie szablonu – analizy takie są wysyłane masowo do setek, a nawet tysięcy klientów. Opierają się często na frazach na których klient już znajduje się na wysokich pozycjach, aby zaoszczędzić pracy w przypadku ewentualnego podpisywania umowy.
Zbieramy dokładne informacje od Klienta (często jest to spotkanie na żywo). Posiadamy mniej Klientów, ale za to lepiej poznajemy ich działalność i ofertę. Wykonujemy dzięki temu mającą więcej sensu i przemyślaną analizę fraz kluczowych. Bierzemy pod uwagę sugestie Klienta dotyczące sprzedaży produktów i usług, na których mu zależy. Analizę wykonujemy indywidualnie pod Klienta i z uwzględnieniem dużego doświadczenia w kwestii czynników rankingowych, które potencjalnie mogą mieć istotny wpływ na szybki sukces (zasada 80/20) – analiza nie jest darmowa, ale jeśli Klient zdecyduje się na współpracę – odliczamy jej koszt od wartości umowy. Gdy nie zdecyduje się na współpracę, jest to wartościowe źródło informacji, które może wykorzystać przy współpracy z dowolną agencją SEO.
Dobór fraz (słów) kluczowych
Słowa (frazy kluczowe) dobierane są często przypadkowo lub jako łatwe do wypozycjonowania (nie mają konkurencji) – dzięki temu agencja może zacząć szybko zarabiać, ale mało konkurencyjne frazy nie przynoszą klientowi ruch.
Wybieramy frazy, które rzeczywiście mają potencjał i mogą przynieść realne zyski Klientowi, nawet jeśli są to frazy trudne i konkurencyjne. Mówimy wprost o kosztach (które powinny być sensowną inwestycją), koncentrujemy się na wynikach i wyborze tego, co długoterminowo jest najlepsze dla Klienta.
Audyt techniczny SEO (analiza technicznych elementów strony internetowej)
Tu również najczęściej tzw. audyt techniczny wykonywany jest poprzez jednorazowe uruchomienie programu, które wskaże podstawowe elementy wymagające poprawy. W zależności od jakości oprogramowania, wiele istotnych czynników jest pomijanych.
Audyt techniczny SEO wykonywany jest przez doświadczonego specjalistę i pozycjonera, wspomaganego przez kilka różnych programów. Obejmuje również badanie struktury strony i ważnych czynników branych pod uwagę przez roboty Google, takich jak np. poprawność wersji mobilnej / responsywnej RWD, jakość kodu HTML, JS, PHP, szybkość wczytywania się i wydajność strony, optymalizację tagów / znaczników (np. title, description, h1, h2, h3, ul, a, img itp) – jednym słowem badamy wiele czynników mających realny wpływ na działanie i widoczność strony.
Audyt treści i budowa contentu
Często całkowicie pomijany w myśl zasady, że kwestia treści należy wyłącznie do kompetencji klienta. Niektóre duże agencje SEO sugerują regularne dodawanie 1-2 artykułów na stronę na potrzeby SEO (jednak bez głębszej strategii). Jeszcze inne nie uwzględniły tego w budżecie i nie mają już na to wystarczających "godzin specjalisty" i po prostu pomijają ten ważny aspekt.
Analizujemy witrynę WWW, ale także branżę i możliwości Klienta i proponujemy strategię dodawania przydatnych treści na stronę, nie tylko dla wyszukiwarek, ale i użytkowników – może to być blog firmowy, ale także sekcja z poradami, mini baza wiedzy, dokładniejsze opisywanie produktów i usług – zawsze podejmujemy decyzję wspólnie z Klientem i nie idziemy najłatwiejszą drogą.
Link Building (pozyskiwanie wartościowych linków)
To jeden z najważniejszych czynników wpływających na rankingi. Niestety, z uwagi na trudność w jego realizacji, duże agencje SEO potrafią w praktyce traktować go marginalnie lub niemal nie wykonywać działań w tym zakresie (np. dodawać 2-3 linki miesięcznie i to do własnych katalogów). Jeszcze innym grzechem jest pozyskiwanie linków z mało wartościowych źródeł, a nawet stosowanie technik Black Hat SEO, które mogą poważnie zaszkodzić witrynie klienta
Studio A7 nie tylko bardzo poważnie podchodzi do kwestii link buildingu, ale także pozyskujemy wartościowe linki ręcznie, bez użycia automatów (wykonują to nasi specjaliści) z wartościowych źródeł, w tym np. serwisy branżowe, katalogi firmowe z dużym autorytetem, portale lokalne (typu NAP), artykuły tematyczne i sponsorowane, serwisy ogłoszeniowe o dobrej reputacji, profile społecznościowe i web 2.0, notki prasowe, własne zadbane witryny zapleczowe i wiele innych. Nasi copywriterzy przygotowują w tym celu unikalne i sensowne teksty dla opisu działalności naszych Klientów. Dostosowujemy rodzaj linków do działalności Klienta zamiast używać tych samych schematów dla każdego klienta, co pozwoliło na osiągnięcie licznych sukcesów do tej pory.
Raporty z wyników
Skomplikowane i niejasne raporty, z których praktycznie nic nie rozumiesz, pełne licznych wykresów i danych, ale nie mających przełożenia na realne wyniki i sprzedaż. Zdarza się, że w raportach znajdują się teoretyczne poradniki odnośnie podstawowych elementów SEO, choć niejasny jest ich kontekst i sens w raporcie.
Nasze raporty są bardzo proste - zawierające realne pozycje fraz kluczowych na każdy dzień miesiąca mierzone przez zaufane, niezależne od nas narzędzie SEO oraz (na życzenie) kilka istotnych parametrów witryny internetowej. To wszystko nasi Klienci do tej pory bardzo sobie to cenią.
(więcej wkrótce)
(więcej wkrótce)