Kolekcja wartościowych narzędzi SEO i SEM
AI (sztuczna inteligencja) to ostatnio najbardziej "gorący temat" w branży. To narzędzia, które rewolucjonizują nie tylko branżę marketingu internetowego Dlatego na samej górze wstawiamy ciekawy narzędzia, które ułatwią życie pozycjonerom i marketerom.
Narzędzia do ogólnego zastosowania, np. pisania tekstów, generowania treści, rozwiązywania problemów. Za początkowane przez OpenAI i ich narzędzie ChatGPT.
Tego narzędzia chyba nie trzeba przedstawiać.
Sztuczna inteligencja od Google. Wciąż rozwijana, ale jej niezaprzeczalną zaletą jest dostęp do Internetu i olbrzymiego indeksu stron z samego Google. Warto spróbować.
Pozwolą sprawdzić czy dany tekst jest rzeczywiście napisane przez człowieka, czy przez sztuczną inteligencję (a dokładniej mówiąc sprawdzić prawdopodobieństwo napisana przez człowieka). Bardzo przydatne przy współpracy z copywriterami.
Jedno z najlepszych na świecie narzędzi do badania, czy tekst jest napisany przez człowieka czy przez AI.
Pozwolą sprawdzić czy dany tekst jest rzeczywiście napisane przez człowieka, czy przez sztuczną inteligencję (a dokładniej mówiąc sprawdzić prawdopodobieństwo napisana przez człowieka). Bardzo przydatne przy współpracy z copywriterami.
Midjourney tworzy fascynujące, pełne detali zdjęcia na podstawie wpisanego opisu. Absolutny must-have, jest bardzo pomocny m.in. przy pracach koncepcyjnych, ale sprawdzi się w bardzo wielu zastosowaniach z zakresy tworzenia pięknych fotografii i i grafik. (link to zaproszenie do serwera Discorda, - potrzebne jest konto Discord, aby móc korzystać z Midjourney.
To narzędzie, choć nie jest bezpośrednio związane z samym procesem pozycjonowania i SEO, to stanowić może nieocenione wsparcie, gdyż stanowi jeden z najlepszych darmowych systemów do analizy ruchu i zachowania użytkowników na stronie. Do instalacji kodu na stronie przyda się wtyczka do Chrome’a. Dla niektórych pozycjonerów i agencji to jedno z podstawowych narzędzi marketingowych do sprawdzanie wyników, zarówno w kwestii SEO jak i bardziej ogólnie SEM (np. dla kampanii Google Ads).
Rozbudowane narzędzie do zbierania statystyk ruchu na stronie, konkurencyjne dla Google Analytics. Wymaga instalacji na serwerze (ew. wykupienia wersji Pro). Oferuje bardzo wiele przydatnych opcji oraz dodatków do instalacji.
Narzędzie obrazujące popularność słów kluczowych i ich potencjał oparte wprost na przepastnych danych z baz Google. Oryginalnie zostało zaprojektowane z myślą o twórcach kampanii Adwords (dziś Google Ads), ale równie dobrze przydaje się podczas procesu wyboru skutecznych fraz kluczowych do pozycjonowania.
Rozbudowane narzędzie do analizy i badania słów kluczowych oraz zarządzania relacjami w trakcie procesu link buildingu. Ma za zadanie pomóc w zarządzaniu komunikacją z wydawcami internetowymi, właścicielami stron, blogerami itd.
To narzędzie – legenda, służące do zbierania informacji o frazach i linkach. Narzędzie dostarczane jest w postaci katalogu z plikiem .exe dla Windows. Mimo ascetycznego interfejsu przypominającego ubiegły wiek, posiada potężne możliwości i ma duży podręcznych narzędzi (np. sprawdzanie nie zawsze służy do działań zgodnych z polityką jakości Google.
i wiele innych.
Nowe, ciekawe narzędzie do sugestii słów kluczowych. Daje bardzo duże ciekawych podpowiedzi w różnych trybach.
Jeszcze jedno narzędzie Google do analizy fraz kluczowych. Pokazuje frazy zdobywające popularność i jak kształtują się trendy wyszukiwań – wszystko w oparciu o dane zbierane przez giganta z Mountain View.
Ciekawe i nieszablonowe narzędzie, które po wpisania danego słowa lub frazy kluczowej przedstawia w formie grafu pytania, które zadają użytkownicy. Np. wpisujemy słowo kluczowe „meble” i otrzymujemy propozycje „dlaczego meble drewniane”, „co między meble w kuchni”, „czemu kot drapie meble” itp.
Sugestie te mogą stanowić świetny pomysł lub inspirację do napisania artykułu który zaciekawi odbiorców. Baza programy regularnie się powiększa, a narzędzie obsługuje już kilka języków, w tym język polski. Warto zobaczyć specjalnie przygotowany ffilm promujący narzędzie Answer The Public.
Alternatywa dla Planera słów kluczowych od Google. Narzędzia sugeruje frazy kluczowe na bazie wpisanego słowa lub zestawu słów i podaje ich parametry, takie jak miesięczną ilość odwiedzin, koszt kliknięcia w Adwords (CPC) lub szacunkowa konkurencję. Funkcje to są już jednak płatne.
Polskie, choć rozwijające się na całym świecie, bardzo interesujące i kompleksowe narzędzie do wspierania działań SEO zarówno od strony audytu SEO, analizy technicznej witryny, analizy konkurencji jak i aspektów zewnętrznej widoczności. Posiada całkiem rozbudowaną bazę słów kluczowych.
Posiada bardzo dużo drobnych narzędzi, takich jak np. sugestie słów kluczowych, analiza występowania znaczników meta Title, nagłówków (h1, h2, h3…), opisów meta, niedziałających stron (404), wydajności witryny, linków wewnętrznych i innych narzędzi SEO. Warto dodać, że aplikacja Senuto dynamicznie się rozwija i zyskała ostatnio spore dofinansowanie ze strony zagranicznych inwestorów.
Również polskie, bardzo kompleksowe narzędzie wspomagające pozycjonowanie i analizę konkurencji. Program wyróżnia się bardzo dużą bazą danych analizowanych fraz kluczowych (ponad 400 mln) i umożliwia dokładne sprawdzenie naszej widoczności w wyszukiwarce Google (pozycje fraz kluczowych, na które jesteśmy wysoko), ruch z danych fraz oraz najbliższych konkurentów z naszej niszy. Bezpośredni konkurent Senuto.
Clusteric Search Auditor to kolejny polski program (powstały na bazie popularnego kiedyś „Odkurzacza”), który bardzo szybko rozwija się i poszerza o nowe funkcje. Pewnym utrudnieniem może być nietypowy tabelaryczny interfejs, który nie każdemu przypadnie do gustu.
Ciągle rozbudowywane i dające kompleksowe możliwości program – kombajn do SEO i SEM wyprodukowany przez naszych sąsiadów zza ukraińskiej granicy. Zawiera ponad 30 narzędzi związanych zarówno z audytem i optymalizacją strony, badaniem fraz kluczowych, tworzeniem treści lub link buildingiem. Wprowadza również narzędzia oparte o sztuczną inteligencję, co przyspiesza powtarzalne zadania. Przydatny dla profesjonalistów i agencji SEO.
Polski program do szybkiej, wstępnej analizy witryny WWW pod kątem optymalizacji. Świetnie nadaje się do szybkiego sprawdzenia podstawowych elementów związanych z optymalizacją strony (SEO).
Zagraniczne narzędzie do analizy, audyty, optymalizacji witryn o uznanej reputacji. Jest mocno rozbudowane i bierze pod uwagę wiele czynników występujących na stronie. Obok każdego czynnika pojawia się również ikonka określająca czy dane działanie optymalizacyjne jest łatwe czy trudne do wykonania.
Zagraniczne, rozbudowane narzędzie do przeprowadzania kompleksowego audytu SEO. Bierze pod uwagę wiele parametrów. Ułatwieniem są sekcje ze wskazówkami, które pomagają szybko zauważyć, jakie elementy witryny są jeszcze do poprawienia.
Będący jeszcze w wersji beta „SEO kociak” jest programem konkurencyjnym (również polskiej produkcji) do Seoptimera o zbliżonej funkcjonalności, ale z nieco świeższym spojrzeniem na różne parametry (np. wskaźniki Moz). Nie wszystkie czynniki są rzeczywiście tak istotne, naszym zdaniem to obiecujące narzędzie, które wymaga jeszcze sporo poprawek.
Ciekawa aplikacja, która pokazuje liczne szczegóły w zakresie optymalizacja strony / audytu technicznego. Można się przyczepić do interfejsu i estetyki narzędzia, analiza parametrów zewnętrznych (backlinki) również ustępuje konkurencji.
Świetny i ciągle udoskonalany robot umożliwiający analizy stron serwisu pod kątem elementów wpływających na pozycjonowanie. Przydaje się podczas audyty strony, analizuje m.in.: meta znaczniki title, description, nagłówki, słowa kluczowe, linki wychodzące, zarówno tekstowe i graficzne, statusy (kody) strony
Eksperymentalne, wciąż rozbudowane i typowo techniczne narzędzie do przeprowadzania technicznego audytu SEO.
Narzędzie zaprojektowane przez Google dostarczające wskazówek optymalizacyjnych w zakresie szybkości wczytywania strony. Niestety sprawia wrażenie nie rozwijanego i nie wszystkie wskazywane przez nie elementy są tak istotne w procesie pozycjonowania. Obecnie Google pracuje nad nowym narzędziem do analizy szybkości ładowania strony i jej zgodności ze stanadrdami mobilnymi.
Rozbudowany program (na Windows) do analizy wielu zewnętrznych czynników związanych ze stroną, począwszy od parametrów serwera, przez wskaźniki Majestic, Ahrefs czy Moz (trzeba posiadać klucze API) kończąc na zawartości pamięci cache Google’a.
Proste, wręcz spartańskie narzędzie do sprawdzania przekierowań. Wciąż przydatne, gdy chcemy zbadać ew. przekierowania i statusy odpowiedzi serwera dla danego URL (danej strony www).
Jeszcze jedno ciekawe narzędzie do analizy stron i wykonywania audytu technicznego stworzone przez polski zespół spod marki Secure Glass. Nie wszystko działa idealnie, ale narzędzie podaje wiele ciekawych współczynników i pozwala drukować raport w PDF.
Podstawowe dane o domenie i jej historii. Można prześledzić wpisy WHOIS poszczególnych domen.
Potężne, jedyne w swoim rodzaju archiwum stron internetowych i ich historii. Świetne miejsce do sprawdzenia co działo się wcześniej z witryną internetową, np. gdy kupujemy domenę, która miała jakąś historię. Zazwyczaj Wayback Machine wskaże nam, jakie treści się na takiej domenie wcześniej znajdowały.
„Jeśli chcesz stworzyć ciekawy wpis na blog, ale brakuje Ci pomysłów, o czym mógłby być, Hubspot Blog Topic Generator będzie źródłem inspiracji. To narzędzie jest banalnie proste – wystarczy podać parę słów, a dzięki kilku prostym trikom z zakresu tworzenia ciekawych tytułów otrzymasz listę propozycji.
Podpowiedzi z Hubspota mają szansę zadziałać jak korba na stare auto: może zakręci i ruszy. Niczego nie napisze za Ciebie, często trzeba będzie dopracować tytuł, ale za to podsunie pomysł. Hubspot wygląda podejrzanie prosto. To trzy pola na wpisanie słowa i jeden przycisk. Prawdę mówiąc, od zaplecza też nie dzieje się szczególnie wiele, bo narzędzie wykorzystuje proste triki językowe (w dodatku po angielsku). Cóż – nie pierwszy raz można się przekonać, że proste środki są najlepsze.” (https://socialmedia.pl/6-narzedzi-ktore-pomoga-stworzyc-dobra-) skuteczna-tresc/
Semal Media to część marki tworzącej narzędzia dla SEM o nazwie Semalt, która ułatwia tworzenie przydatnych treści w postaci infografik, prezentacji filmów i animacji. Tworzymy na bazie gotowych szablonów z bazy.
Internetowe narzędzie do tworzenia nowoczesnych, atrakcyjnych wizualnie infografik. Wyróżnia je duża ilość szablonów, co pomaga w szybkim przygotowaniu infografiki na dowolny niemal temat – taka zresztą jest idea tej usługi.
Świetne i pomysłowe narzędzie do osadzania twojego produktu (zdjęcia lub filmu) w ciekawych sceneriach i aranżacjach w codziennym życiu. Można powiedzieć – coś innego.
Jedno z najlepszych darmowych narzędzi na rynku do sprawdzania pisowni i wychwytywania błędów językowych. Posiada dodatek do Firefoxa oraz pakietu OpenOffice. Pozwala szybko sprawdzić poprawność tekstu w jednym z kilkunastu języków.
Aplikacja do sprawdzania zduplikowanych treści, sprawdzająca czy nie nastąpił plagiat i czy nasz artykuł lub fragment tekstu nie został zamieszczony w innych miejscach sieci.
Jedno z najbardziej rozpoznawalnych narzędzi do analizy linków posiadające największą ich bazę na świecie. Podobnie jak konkurenci tacy jak Moz czy Ahrefs analizuje poziom zaufania do witryny oraz jakość linków i różne aspekty techniczne (ilość linków zwrotnych, ilość domen linkujących, ilość klas IP w linkach, rozkład anchor tekstów).
Rozbudowane narzędzie do analizy zarówno parametrów strony jak i profilu linków. Również posiada ogromną bazę backlinków (choć nie tak dużą jak Majestic), a do tego nowoczesny, wygodny interfejs dla użytkownika. Obecnie przez wielu ekspertów uważane za mające najlepszą bazę linków na świecie. Jest płatne, można jednak uzyskać 7-dniowy trial za niewielką opłatą.
Trzeci z „wielkiej trójki” pakietów do analizy profilu linków pochodzący od cieszącej się wielkim zaufaniem firmy Moz (dawne SeoMoz). Oprócz ciekawych narzędzi do analizy linków, Moz oferuje bardzo wiele artykułów poświęconych tematyce SEO/SEM oraz corocznie analizuje najważniejsze czynniki mające wpływ na pozycje fraz kluczowych w SEO.
Jeszcze jedno kompleksowe narzędzie do analizy strony oraz linków do niej prowadzących. Produkt zawiera wiele ciekawych funkcji, jest jednak dosyć drogi.
Kolejne „duże” narzędzia do analizy czynników zewnętrznych, głównie backlinków. Cieszy się sporą popularnością, jednakże jego baza nie dorównuje narzędziom pokroju Majestic czy Ahrefs.
SEO Power Suite to bardzo dobre, rozbudowane narzędzia do kompleksowego wsparcia pracy specjalisty SEO. Przeznaczone jest do instalacji (systemy Windows, Linux, Mac). Niewątpliwą zaletą jest przystępna cena, a pakiet w wersji podstawowej (z ograniczeniami) dostępny jest bez opłat (posiada jednak liczne ograniczenia). Pakiet składa się z czterech narzędzi:
Webmeup to narzędzie umożliwiające porównanie ruchu na stronie, analizę linków przychodzących oraz analizę wyszukiwania. Narzędzie reklamujące się jako największa baza linków przychodzących (backlinków) na świecie.
Nowe, ale bardzo skuteczne narzędzie do analizy profilu linków, które wyróżnią się szybkim wychwytywaniem nowych („świeżych”) linków. Warto sprawdzić jego możliwości!
Jedno z legendarnych narzędzi analitycznych dla SEO. Ciekawą funkcją (oprócz analizy backlinków i audyty danej strony www) jest rozbudowane tworzenie raportów dla klientów. Raven ocenia podczas audytu różnego rodzaju elementy onsite i offsite.
Kolejny, profesjonalny zestaw narzędzi do kompleksowej analizy stron swoich i konkurencji. Posiada moduły do dokładnej analizy witryny (on page), analizy backlinków, mierzenia pozycji fraz kluczowych, a także monitoringu społeczności. Najmniejszy z pakietów (zobacz zestawienie cen) obejmuje 25 stron, 200 000 analizowanych linków zwrotnych i 1500 monitorowanych fraz. Nie testowałem Cognitive SEO, ale posiada ono dobre opinie i jest przez niektórych porównywane do Raven’a.
Mocne i przydatne, ale kosztowne narzędzie do analizy profilu linków i ich toksyczności.
Jeszcze jedno narzędzie do analizy i wykrywania linków przychodzących, a także analizę ich jakości. Przydatną funkcją jest możliwość wygenerowania pliku Disavov do zgłaszania domen i adresów URL w przypadku otrzymania kary od Google’a.
Kompleksowe narzędzia do analizy witryny i badania fraz kluczowych oferujące innowacyjną opatentowaną technologię (do sprawdzenia).
Polskie, innowacyjne narzędzie do badania jakości linków.
Przydatny japoński kombajn (zestaw) darmowych narzędzi SEO (w podstawowej wersji), wśród których znajdziesz: narzędzie do pingowania, masowego sprawdzania pozycji fraz kluczowych, analizę domen pod kątem widoczności (występowania fraz kluczowych na wysokich pozycjach), narzędzie podpowiadające słowa kluczowe (sugester), moduł sprawdzający indeksację, sprawdzanie atrybutów ALT obrazów, usuwanie duplikatów i wiele innych przydatnych funkcji.
Excel (tudzież inne arkusze danych) to dla wielu specjalistów SEO proste, ale podstawowe (i niezbędne wręcz) narzędzie do gromadzenia danych związanych z pozycjonowaniem. Dla nich więc specjalny zestaw dodatków i narzędzi do arkuszy Microsoft Excel będzie idealny.
SEO Tools for Excel umożliwiają analizę wielu parametrów stron pochodzących zarówno z darmowych źródeł (np. PR) jak i płatnych (Majestic, Ahrefs, Moz). Narzędzia oferuję również analizę on-page, własnego crawlera (bota indeksującego) oraz wiele ciekawych intergracji z różnymi platformami (np. Google Analytics).
Nowoczesna, szybka i przemyślana usługa umożliwiająca masowe sprawdzanie działania linków z wprowadzonej listy. Umożliwia proste filtrowanie wyników wg kodu statusu (200, 301, 302, 404 itd.) a także eksport wyników do pliku CSV, XLS lub arkuszy Google. Można także sprawdzać kanoniczność adresów (http://, https://, www. bez-www i inne) wybrać agenta przeglądarki (User Agent), z którego korzystać ma robot tej usługi, a także wiele innych drobnych opcji. Jedynym minusem jest ograniczona liczba adresów, które można wprowadzić naraz (obecnie ten limit wynosi 100 adresów URL).
Narzędzie pozwalające sprawdzić, czy linki wprowadzone na listę prawidłowo działają, tj. jaki status HTTP generuje dany link (adres URL): 200, 301, 404 itd. Jego zaletą jest, że może przetworzyć naraz bardzo dużą ilość adresów URL liczoną w tysiącach.
Narzędzie desktopowe (Windows i Mac), które niczym jednak nie ustępuje aplikacjom online. Pozwala na szybkie sprawdzenie statusów HTTP dla wybranej listy domen, która można wprowadzić ręcznie lub załadować z pliku. Sparwdza także podstawowy czas ładowania strony i łańcuchy przekierowań. Program jest darmowy do sparwdzania list do 500 adresów URL, dla większych ilości trzeba wykupić dodatkową licencję (ceny rozpoczynają się od 190 zł).
Świetne, wygodne narzędzie do sprawdzania parametrów źródeł linków – serwisy (wprowadzone adresy URL) są sparwdzone paarmetrami: Page Authority, Domain Authority, External Root Domain Count, Subdomain Spam Score. Choć nie jest to taka ilość parametrów i dokłądność jak w przypadku Majestic czy Ahrefs, ale świetnie sprawdza się do szybkiego odsiania dobrych źródeł od tych słabych.
Profesjonane narzędzie do kompleksowego sparwdzania paramaterów backlinków. Dysponuje danymi z bzay Ahrefs oraz wieloma innymi. Plany subskrypcyjne są płatne i zaczynają się od 19,99 USD / miesiąc. Można skorzystać z 7-dniowego okresu testowego.
Polski sklep SEO skupiający się na trwałych, mocnych i unikalnych linkach z prywatnych źródeł. Oferta topX dostosowana jest do możliwości polskiego klienta – ceny są bardzo przystępne.
Jedna z najlepszych polskich giełd do zlecania tekstów przeznaczonych do promocji i pozycjonowania. Twórcy bardzo starają się ulepszyć oprogramowanie i rozwinąć jego możliwości. Istnieje możliwośc przetestiwania copywriterów przed podjęciem współpracy za pomocą testowych zleceń.
Znana już wśród polskich agencji i pozycjonerów platforma do zamawiania tekstów, w szczególności na cele tworzenia artykułów pod SEO. Mamy możliwość wyboru rodzaju i jakości tekstu oraz szacunkowej ilości znaków, np. „Opis do katalogów”, „Tekst zapleczowy”, „Tekst preclowy”. „Opis produktu”, „Tekst specjalistyczny”, „Tekst tematyczny”.
Jeszcze jedna platforma online do zlecania tekstów, w szczególności na potrzeby pozycjonowania. Podobnie jak w innych tego typu aplikacjach, zaletą są stosunkowo niskie ceny za napisanie tekstów. Należy jednak pamiętać, że nie sa to wysokiej jakości artykuły pisane przez specjalistów, a w większości tworzą je copywriterzy nawykli do szybkiego pisania tekstu o dowolnej tematyce.
Pamiętaj, aby pingować konkretną podstronę z Twoim wpisem, linkiem. Warto pingować także kanały RSS oraz mapy stron gdzie zgromadzonych jest duża ilość linków do podstron. Oprogramowanie, które daje mi najlepsze rezultaty w pingowaniu to instantlinkindexer.com. Można tutaj uzyskać efekt indeksacji na poziomie 80% i więcej.
Narzędzie sprawdzające kiedy w Internecie pojawiają się wystąpienia danego słowa kluczowego (najczęściej w odniesieniu do marki firmy). W pośredni sposób można wykorzystać do przekształcania wzmianek w linki przychodzące.
Zagraniczne narzędzie do monitorowania w czasie rzeczywistym wzmianek o dobrej reputacji. Warto uprzdzić, że ceny pakietów są jednak stosunkowo drogie.
Świetnie, choć nie należące do najtańszych, narzędzie do monitoringu pozycji fraz kluczowych w Google. Oferuje wiele ciekawych opcji, wysoką dokładność, przemyślane kosztorysy i raporty, a także wygodny i czytelny interfejs, dopasowany do potrzeb zaawansowanego SEO-wca. Niestety wygląda na to, że nie jest już rozwijany.
Popularny skrypt do monitoringu przeznaczony do zainstalowana na własnym serwerze. Posiada możliwość dopasowania sposobu monitoringu, wprowadzenia kosztorysu i generowania raportów.
Jedna z kolekcji narzędzi z tzw. Small SEO Tools, czyli licznego, rozbudowanego zestawu pojedynczych aplikacji stworzonych do konkretnego celu, np. generator map XML, synonimizator (niestety bez polskiego języka), narzędzie sprawdzające adres IP itd. Trzeba jednak pamiętać, że jakość poszczególnych narzędzi jest bardzo zróżnicowana i na pewno nie zastąpi dedykowanych narzędzi.
100 darmowych narzędzi od Moz! http://techformator.pl/narzedzia-seo-programy-dla-pozycjonerow/ http://seo-tools.pl/
Żródło: http://blog.performancemedia.pl/seo/lista-przydatnych-narzedzi-seo
seoClarity to kompleksowe narzędzie analizy SEO pomagające w zarządzaniu danymi dotyczącymi ruchu i wspomagające działania związane z ROI.
Lotus Jump to narzędzie związane z budowaniem linków, wskazuje co dokładnie należy zrobić w celu podwyższenia rankingu strony w Google, Bing i innych popularnych wyszukiwarkach. Analizuje witryny oraz słowa kluczowe i tworzy listę spersonalizowanych, łatwych do wykonania instrukcji (w tym uczestnictwo w życiu społecznym, generowanie treści, i wiele innych.), które mają pomóc podnieść pozycje strony w rankingu.
Experian Hitwise to kolejne narzędzie umożliwiające porównywanie ruchu kierowanego do witryny, a ponadto udostępniające kompleksowy ranking danej branży/kategorii, analizę kliknięć oraz informacje na temat struktury demograficzne użytkowników, itp.
Website Planet Redirection Tool to jedno z tych narzędzi zgłaszanych mi z zagranicy jako warte spróbowania. Służy do sprawdzania przekierowań, takich jak 301. Narzędzie dostępne jest w wielu językach, w tym w języku polskim.
Obiecujące, kompleksowe narzędzie stworzone zarówno do analizy strony, jej widoczności / pomiaru pozycji, jak i głębszej analizy linków przychodzących.
https://nightwatch.io/
Uwaga: Dołożyliśmy starań, aby lista była przydatna w praktyce, aktualna i zawierała sprawdzone dane. Z uwagi jednak na częste zmiany przeprowadzane przez producentów oprogramowania z listy, nie gwarantujemy jednak, że są one właściwe i nie uległy zmianie. W razie wątpliwości należy zweryfikować je samodzielnie.
Jeżeli chciałbyś zaproponować jakiś nowy program lub znasz jakieś wartościowe narzędzie przeznaczone do pozycjonowania, którego tutaj zabrakło – napisz na adres kontakt@studioa7.pl