5/5

Generatywne AI

Narzędzia do ogólnego zastosowania, np. pisania tekstów, generowania treści, rozwiązywania problemów. Za początkowane przez OpenAI i ich narzędzie ChatGPT.

Bard AI

Sztuczna inteligencja od Google. Wciąż rozwijana, ale jej niezaprzeczalną zaletą jest dostęp do Internetu i olbrzymiego indeksu stron z samego Google. Warto spróbować.

Detektory AI

Pozwolą sprawdzić czy dany tekst jest rzeczywiście napisane przez człowieka, czy przez sztuczną inteligencję (a dokładniej mówiąc sprawdzić prawdopodobieństwo napisana przez człowieka). Bardzo przydatne przy współpracy z copywriterami.

Generowanie grafiki / obrazów

Pozwolą sprawdzić czy dany tekst jest rzeczywiście napisane przez człowieka, czy przez sztuczną inteligencję (a dokładniej mówiąc sprawdzić prawdopodobieństwo napisana przez człowieka). Bardzo przydatne przy współpracy z copywriterami.

Narzędzia SEO i SEM - Analiza i statystyki witryny (strony) WWW

Analiza i statystyki witryny WWW

Google Analytics

To narzędzie, choć nie jest bezpośrednio związane z samym procesem pozycjonowania i SEO, to stanowić może nieocenione wsparcie, gdyż stanowi jeden z najlepszych darmowych systemów do analizy ruchu i zachowania użytkowników na stronie. Do instalacji kodu na stronie przyda się wtyczka do Chrome’a. Dla niektórych pozycjonerów i agencji to jedno z podstawowych narzędzi marketingowych do sprawdzanie wyników, zarówno w kwestii SEO jak i bardziej ogólnie SEM (np. dla kampanii Google Ads).

Matomo (dawny Piwik)

Rozbudowane narzędzie do zbierania statystyk ruchu na stronie, konkurencyjne dla Google Analytics. Wymaga instalacji na serwerze (ew. wykupienia wersji Pro). Oferuje bardzo wiele przydatnych opcji oraz dodatków do instalacji.

Narzędzia SEO i SEM - Analiza fraz kluczowych

Analiza fraz kluczowych

Planner słów kluczowych Google Ads

Narzędzie obrazujące popularność słów kluczowych i ich potencjał oparte wprost na przepastnych danych z baz Google. Oryginalnie zostało zaprojektowane z myślą o twórcach kampanii Adwords (dziś Google Ads), ale równie dobrze przydaje się podczas procesu wyboru skutecznych fraz kluczowych do pozycjonowania.

Buzz Stream

Rozbudowane narzędzie do analizy i badania słów kluczowych oraz zarządzania relacjami w trakcie procesu link buildingu. Ma za zadanie pomóc w zarządzaniu komunikacją z wydawcami internetowymi, właścicielami stron, blogerami itd.

Scrape Box

To narzędzie – legenda, służące do zbierania informacji o frazach i linkach. Narzędzie dostarczane jest w postaci katalogu z plikiem .exe dla Windows. Mimo ascetycznego interfejsu przypominającego ubiegły wiek, posiada potężne możliwości i ma duży podręcznych narzędzi (np. sprawdzanie  nie zawsze służy do działań zgodnych z polityką jakości Google.

  • Anchor Text Checker
  • Article Scraper
  • Anchor TextScrape
  • Bulk Domain Resolver
  • Mass Alexa Checker
  • Mass Backlink Checker
  • Page Authority Addon
  • ScrapeBox Alive Checker
  • Broken Links Checker
  • Google Cache Extractor

i wiele innych.

Hyper Suggest

Nowe, ciekawe narzędzie do sugestii słów kluczowych. Daje bardzo duże ciekawych podpowiedzi w różnych trybach.

 

Google Trends

Jeszcze jedno narzędzie Google do analizy fraz kluczowych. Pokazuje frazy zdobywające popularność i jak kształtują się trendy wyszukiwań – wszystko w oparciu o dane zbierane przez giganta z Mountain View.

Answer The Public

Ciekawe i nieszablonowe narzędzie, które po wpisania danego słowa lub frazy kluczowej przedstawia w formie grafu pytania, które zadają użytkownicy. Np. wpisujemy słowo kluczowe „meble” i otrzymujemy propozycje „dlaczego meble drewniane”, „co między meble w kuchni”, „czemu kot drapie meble” itp.

Sugestie te mogą stanowić świetny pomysł lub inspirację do napisania artykułu który zaciekawi odbiorców. Baza programy regularnie się powiększa, a narzędzie obsługuje już kilka języków, w tym język polski. Warto zobaczyć  specjalnie przygotowany ffilm promujący narzędzie Answer The Public.

Keyword Tool

Alternatywa dla Planera słów kluczowych od Google. Narzędzia sugeruje frazy kluczowe na bazie wpisanego słowa lub zestawu słów i podaje ich parametry, takie jak miesięczną ilość odwiedzin, koszt kliknięcia w Adwords (CPC) lub szacunkowa konkurencję. Funkcje to są już jednak płatne.

Senuto

Polskie, choć rozwijające się na całym świecie, bardzo interesujące i kompleksowe narzędzie do wspierania działań SEO zarówno od strony audytu SEO, analizy technicznej witryny, analizy konkurencji jak i aspektów zewnętrznej widoczności. Posiada całkiem rozbudowaną bazę słów kluczowych.

Posiada bardzo dużo drobnych narzędzi, takich jak np. sugestie słów kluczowych, analiza występowania znaczników meta Title, nagłówków (h1, h2, h3…), opisów meta, niedziałających stron (404), wydajności witryny, linków wewnętrznych i innych narzędzi SEO. Warto dodać, że aplikacja Senuto dynamicznie się rozwija i zyskała ostatnio spore dofinansowanie ze strony zagranicznych inwestorów.

SemStorm

Również polskie, bardzo kompleksowe narzędzie wspomagające pozycjonowanie i analizę konkurencji. Program wyróżnia się bardzo dużą bazą danych analizowanych fraz kluczowych (ponad 400 mln) i umożliwia dokładne sprawdzenie naszej widoczności w wyszukiwarce Google (pozycje fraz kluczowych, na które jesteśmy wysoko), ruch z danych fraz oraz najbliższych konkurentów z naszej niszy. Bezpośredni konkurent Senuto.

Clusteric

Clusteric Search Auditor to kolejny polski program (powstały na bazie popularnego kiedyś „Odkurzacza”), który bardzo szybko rozwija się i poszerza o nowe funkcje. Pewnym utrudnieniem może być nietypowy tabelaryczny interfejs, który nie każdemu przypadnie do gustu.

Narzędzia SEO i SEM - Audyt i optymalizacja witryny WWW

Audyt i optymalizacja witryny

Serpstat

Ciągle rozbudowywane i dające kompleksowe możliwości program – kombajn do SEO i SEM  wyprodukowany przez naszych sąsiadów zza ukraińskiej granicy. Zawiera ponad 30 narzędzi związanych zarówno z audytem i optymalizacją strony, badaniem fraz kluczowych, tworzeniem treści lub link buildingiem. Wprowadza również narzędzia oparte o sztuczną inteligencję, co przyspiesza powtarzalne zadania. Przydatny dla profesjonalistów i agencji SEO.

MorningScore

MorningScore – płatne narzędzie do SEO z elementami gamifikacji naszych sąsiadów z północy Europy, które wykorzystuje mechanikę gry, aby uczynić optymalizację wyszukiwarek prostszą i przyjemniejszą. Platforma oferuje szereg funkcji, które pomagają użytkownikom i dzieli je na mniejsze i większe misje do wykonania. Sprawia dużo frajdy zwłaszcza doświadczonym pozycjonerom – wszystko podane jest w ciekawy sposób. Żółtodziobom pozwala z kolei w praktyce uczyć się SEO, gdyż misje to działania które zwiększają skuteczność pozycjonowania. Program pozwala m.in:

  • Monitorować i analizować widoczność strony internetowej w wyszukiwarkach.
  • Identyfikować i naprawiać błędy SEO.
  • Odkrywać nowe słowa kluczowe i optymalizować treści pod kątem wyszukiwania.
  • Budować linki i zwiększać autorytet domeny.
  • Porównywać swoją stronę internetową z konkurencją
  • Piąć się po szczeblach poziomów i zdobywać punkty doświadczenia, co sprawia dużo radości korzystania z narzędzia.

Sitechecker

Przydatne i rozbudowane narzędzie od naszych sąsiadów z Ukrainy które z jednej strony umożliwia przeprowadzenie bardzo dokładnego audytu technicznego SEO (z podziałem na poszczególne podstrony), a z drugiej aspiruje do zostania swego rodzaju „kombajnem” SEO (narzędziem typu All in One, co jest wg mnie Świętym Gralem Pozycjonowania). Znajdziemy w nim analizę fraz, monitoring pozycji, badania aspektów technicznych, analizę profilu linków, sugestie ulepszeń i wiele innych ciekawych rozwiązań. 

Seoptimer

Polski program do szybkiej, wstępnej analizy witryny WWW pod kątem optymalizacji. Świetnie nadaje się do szybkiego sprawdzenia podstawowych elementów związanych z optymalizacją strony (SEO).

WooRank

Zagraniczne narzędzie do analizy, audyty, optymalizacji witryn o uznanej reputacji. Jest mocno rozbudowane i bierze pod uwagę wiele czynników występujących na stronie. Obok każdego czynnika pojawia się również ikonka określająca czy dane działanie optymalizacyjne jest łatwe czy trudne do wykonania.

Sitebulb

Zagraniczne, rozbudowane narzędzie do przeprowadzania kompleksowego audytu SEO. Bierze pod uwagę wiele parametrów. Ułatwieniem są sekcje ze wskazówkami, które pomagają szybko zauważyć, jakie elementy witryny są jeszcze do poprawienia.

Seokitten

Będący jeszcze w wersji beta „SEO kociak” jest programem konkurencyjnym (również polskiej produkcji) do Seoptimera o zbliżonej funkcjonalności, ale z nieco świeższym spojrzeniem na różne parametry (np. wskaźniki Moz). Nie wszystkie czynniki są rzeczywiście tak istotne, naszym zdaniem to obiecujące narzędzie, które wymaga jeszcze sporo poprawek.

Seorch.eu

Ciekawa aplikacja, która pokazuje liczne szczegóły w zakresie optymalizacja strony / audytu technicznego. Można się przyczepić do interfejsu i estetyki narzędzia, analiza parametrów zewnętrznych (backlinki) również ustępuje konkurencji.

Siteliner

Narzędzie twórców CopyScape do wykrywania powielonej (zduplikowanej) treści oraz błędnych linków na wskazanej witrynie www. Polecamy w erze Pandy ;)

Screaming Frog

Świetny i ciągle udoskonalany robot umożliwiający analizy stron serwisu pod kątem elementów wpływających na pozycjonowanie. Przydaje się podczas audyty strony, analizuje m.in.: meta znaczniki title, description, nagłówki, słowa kluczowe, linki wychodzące, zarówno tekstowe i graficzne, statusy (kody) strony

Meta Forensics

Eksperymentalne, wciąż rozbudowane i typowo techniczne narzędzie do przeprowadzania technicznego audytu SEO.

Page Speed Insights

Narzędzie zaprojektowane przez Google dostarczające wskazówek optymalizacyjnych w zakresie szybkości wczytywania strony. Niestety sprawia wrażenie nie rozwijanego i nie wszystkie wskazywane przez nie elementy są tak istotne w procesie pozycjonowania. Obecnie Google pracuje nad nowym narzędziem do analizy szybkości ładowania strony i jej zgodności ze stanadrdami mobilnymi.

Netpeak Checker

Rozbudowany program (na Windows) do analizy wielu zewnętrznych czynników związanych ze stroną, począwszy od parametrów serwera, przez wskaźniki Majestic, Ahrefs czy Moz (trzeba posiadać klucze API) kończąc na zawartości pamięci cache Google’a.

Redirect Check

Proste, wręcz spartańskie narzędzie do sprawdzania przekierowań. Wciąż przydatne, gdy chcemy zbadać ew. przekierowania i statusy odpowiedzi serwera dla danego URL (danej strony www).

Secureglass (SEO Analizator)

Jeszcze jedno ciekawe narzędzie do analizy stron i wykonywania audytu technicznego stworzone przez polski zespół spod marki Secure Glass. Nie wszystko działa idealnie, ale narzędzie podaje wiele ciekawych współczynników i pozwala drukować raport w PDF.

Narzędzia SEO i SEM - Badanie domen i ich historii

Badanie domen

Whois w Domain Tools

Podstawowe dane o domenie i jej historii. Można prześledzić wpisy WHOIS poszczególnych domen.

Wayback Machine (Internet Archive)

Potężne, jedyne w swoim rodzaju archiwum stron internetowych i ich historii. Świetne miejsce do sprawdzenia co działo się wcześniej z witryną internetową, np. gdy kupujemy domenę, która miała jakąś historię. Zazwyczaj Wayback Machine wskaże nam, jakie treści się na takiej domenie wcześniej znajdowały.

 
Narzędzia SEO i SEM - Content marketing / video marketing

Content marketing

Hubspot Blog Topic Generator

„Jeśli chcesz stworzyć ciekawy wpis na blog, ale brakuje Ci pomysłów, o czym mógłby być, Hubspot Blog Topic Generator będzie źródłem inspiracji. To narzędzie jest banalnie proste – wystarczy podać parę słów, a dzięki kilku prostym trikom z zakresu tworzenia ciekawych tytułów otrzymasz listę propozycji.

Podpowiedzi z Hubspota mają szansę zadziałać jak korba na stare auto: może zakręci i ruszy. Niczego nie napisze za Ciebie, często trzeba będzie dopracować tytuł, ale za to podsunie pomysł. Hubspot wygląda podejrzanie prosto. To trzy pola na wpisanie słowa i jeden przycisk. Prawdę mówiąc, od zaplecza też nie dzieje się szczególnie wiele, bo narzędzie wykorzystuje proste triki językowe (w dodatku po angielsku). Cóż – nie pierwszy raz można się przekonać, że proste środki są najlepsze.” (https://socialmedia.pl/6-narzedzi-ktore-pomoga-stworzyc-dobra-) skuteczna-tresc/

Semalt Media

Semal Media to część marki tworzącej narzędzia dla SEM o nazwie Semalt, która ułatwia tworzenie przydatnych treści w postaci infografik, prezentacji filmów i animacji. Tworzymy na bazie gotowych szablonów z bazy.

Easel.ly

Internetowe narzędzie do tworzenia nowoczesnych, atrakcyjnych wizualnie infografik. Wyróżnia je duża ilość szablonów, co pomaga w szybkim przygotowaniu infografiki na dowolny niemal temat – taka zresztą jest idea tej usługi.

Placeit

Świetne i pomysłowe narzędzie do osadzania twojego produktu (zdjęcia lub filmu) w ciekawych sceneriach i aranżacjach w codziennym życiu. Można powiedzieć – coś innego.

LanguageTool

Jedno z najlepszych darmowych narzędzi na rynku do sprawdzania pisowni i wychwytywania błędów językowych. Posiada dodatek do Firefoxa oraz pakietu OpenOffice. Pozwala szybko sprawdzić poprawność tekstu w jednym z kilkunastu języków.

Copyscape

Aplikacja do sprawdzania zduplikowanych treści, sprawdzająca czy nie nastąpił plagiat i czy nasz artykuł lub fragment tekstu nie został zamieszczony w innych miejscach sieci.

Narzędzia SEO i SEM - Narzędzia do analizy linków zwrotnych (backlinków)

Narzędzia do analizy backlinków (linków zwrotnych)

Majestic

Jedno z najbardziej rozpoznawalnych narzędzi do analizy linków posiadające największą ich bazę na świecie. Podobnie jak konkurenci tacy jak Moz czy Ahrefs analizuje poziom zaufania do witryny oraz jakość linków i różne aspekty techniczne (ilość linków zwrotnych, ilość domen linkujących, ilość klas IP w linkach, rozkład anchor tekstów).

Ahrefs

Rozbudowane narzędzie do analizy zarówno parametrów strony jak i profilu linków. Również posiada ogromną bazę backlinków (choć nie tak dużą jak Majestic), a do tego nowoczesny, wygodny interfejs dla użytkownika. Obecnie przez wielu ekspertów uważane za mające najlepszą bazę linków na świecie. Jest płatne, można jednak uzyskać 7-dniowy trial za niewielką opłatą.

Moz

Trzeci z „wielkiej trójki” pakietów do analizy profilu linków pochodzący od cieszącej się wielkim zaufaniem firmy Moz (dawne SeoMoz). Oprócz ciekawych narzędzi do analizy linków, Moz oferuje bardzo wiele artykułów poświęconych tematyce SEO/SEM oraz corocznie analizuje najważniejsze czynniki mające wpływ na pozycje fraz kluczowych w SEO.

Searchmetrics

Jeszcze jedno kompleksowe narzędzie do analizy strony oraz linków do niej prowadzących. Produkt zawiera wiele ciekawych funkcji, jest jednak dosyć drogi.

Semrush

Kolejne „duże” narzędzia do analizy czynników zewnętrznych, głównie backlinków. Cieszy się sporą popularnością, jednakże jego baza nie dorównuje narzędziom pokroju Majestic czy Ahrefs.

SEO Power Suite

SEO Power Suite to bardzo dobre, rozbudowane narzędzia do kompleksowego wsparcia pracy specjalisty SEO. Przeznaczone jest do instalacji (systemy Windows, Linux, Mac). Niewątpliwą zaletą jest przystępna cena, a pakiet w wersji podstawowej (z ograniczeniami) dostępny jest bez opłat (posiada jednak liczne ograniczenia). Pakiet składa się z czterech narzędzi:

  • WebSite Auditor
  • Rank Tracker
  • SEO SpyGlass
  • LinkAssistant

Webmeup

Webmeup to narzędzie umożliwiające porównanie ruchu na stronie, analizę linków przychodzących oraz analizę wyszukiwania. Narzędzie reklamujące się jako największa baza linków przychodzących (backlinków) na świecie.

Open Link Profiler

Nowe, ale bardzo skuteczne narzędzie do analizy profilu linków, które wyróżnią się szybkim wychwytywaniem nowych („świeżych”) linków. Warto sprawdzić jego możliwości!

Raven

Jedno z legendarnych narzędzi analitycznych dla SEO. Ciekawą funkcją (oprócz analizy backlinków i audyty danej strony www) jest rozbudowane tworzenie raportów dla klientów. Raven ocenia podczas audytu różnego rodzaju elementy onsite i offsite.

Cognitive SEO

Kolejny, profesjonalny zestaw narzędzi do kompleksowej analizy stron swoich i konkurencji. Posiada moduły do dokładnej analizy witryny (on page), analizy backlinków, mierzenia pozycji fraz kluczowych, a także monitoringu społeczności. Najmniejszy z pakietów (zobacz zestawienie cen) obejmuje 25 stron, 200 000 analizowanych linków zwrotnych i 1500 monitorowanych fraz. Nie testowałem Cognitive SEO, ale posiada ono dobre opinie i jest przez niektórych porównywane do Raven’a.

Link Detox

Mocne i przydatne, ale kosztowne narzędzie do analizy profilu linków i ich toksyczności.

Fresh Link Finder

Jeszcze jedno narzędzie do analizy i wykrywania linków przychodzących, a także analizę ich jakości. Przydatną funkcją jest możliwość wygenerowania pliku Disavov do zgłaszania domen i adresów URL w przypadku otrzymania kary od Google’a.

Seo Clarity

Kompleksowe narzędzia do analizy witryny i badania fraz kluczowych oferujące innowacyjną opatentowaną technologię (do sprawdzenia).

Site Condition

Polskie, innowacyjne narzędzie do badania jakości linków.

Stratage.ms

Przydatny japoński kombajn (zestaw) darmowych narzędzi SEO (w podstawowej wersji), wśród których znajdziesz: narzędzie do pingowania, masowego sprawdzania pozycji fraz kluczowychanalizę domen pod kątem widoczności (występowania fraz kluczowych na wysokich pozycjach), narzędzie podpowiadające słowa kluczowe (sugester), moduł sprawdzający indeksację, sprawdzanie atrybutów ALT obrazów, usuwanie duplikatów i wiele innych przydatnych funkcji.

Seo Tools for Excel

Excel (tudzież inne arkusze danych) to dla wielu specjalistów SEO proste, ale podstawowe (i niezbędne wręcz) narzędzie do gromadzenia danych związanych z pozycjonowaniem. Dla nich więc specjalny zestaw dodatków i narzędzi do arkuszy Microsoft Excel będzie idealny.

SEO Tools for Excel umożliwiają analizę wielu parametrów stron pochodzących zarówno z darmowych źródeł (np. PR) jak i płatnych (Majestic, Ahrefs, Moz). Narzędzia oferuję również analizę on-page, własnego crawlera (bota indeksującego) oraz wiele ciekawych intergracji z różnymi platformami (np. Google Analytics).

Narzędzia do pozycjonowania (SEO i SEM) - Obróbka list linków (URLi)

Obróbka list linków

HTTPStatus.io

Nowoczesna, szybka i przemyślana usługa umożliwiająca masowe sprawdzanie działania linków z wprowadzonej listy. Umożliwia proste filtrowanie wyników wg kodu statusu (200, 301, 302, 404 itd.) a także eksport wyników do pliku CSV, XLS lub arkuszy Google. Można także sprawdzać kanoniczność adresów (http://, https://, www. bez-www i inne) wybrać agenta przeglądarki (User Agent), z którego korzystać ma robot tej usługi, a także wiele innych drobnych opcji. Jedynym minusem jest ograniczona liczba adresów, które można wprowadzić naraz (obecnie ten limit wynosi 100 adresów URL).

URL Status Checker

Narzędzie pozwalające sprawdzić, czy linki wprowadzone na listę prawidłowo działają, tj. jaki status HTTP generuje dany link (adres URL): 200, 301, 404 itd. Jego zaletą jest, że może przetworzyć naraz bardzo dużą ilość adresów URL liczoną w tysiącach.

HeadMasterSEO

Narzędzie desktopowe (Windows i Mac), które niczym jednak nie ustępuje aplikacjom online. Pozwala na szybkie sprawdzenie statusów HTTP dla wybranej listy domen, która można wprowadzić ręcznie lub załadować z pliku. Sparwdza także podstawowy czas ładowania strony i łańcuchy przekierowań. Program jest darmowy do sparwdzania list do 500 adresów URL, dla większych ilości trzeba wykupić dodatkową licencję (ceny rozpoczynają się od 190 zł).

Link Graph Bulk DA Checker

Świetne, wygodne narzędzie do sprawdzania parametrów źródeł linków – serwisy (wprowadzone adresy URL) są sparwdzone paarmetrami: Page Authority, Domain Authority, External Root Domain Count, Subdomain Spam Score. Choć nie jest to taka ilość parametrów i dokłądność jak w przypadku Majestic czy Ahrefs, ale świetnie sprawdza się do szybkiego odsiania dobrych źródeł od tych słabych.

Linkio

Profesjonane narzędzie do kompleksowego sparwdzania paramaterów backlinków. Dysponuje danymi z bzay Ahrefs oraz wieloma innymi. Plany subskrypcyjne są płatne i zaczynają się od 19,99 USD / miesiąc. Można skorzystać z 7-dniowego okresu testowego.

Narzędzia do pozycjonowania (SEO i SEM) - Link building / zdobywanie nowych linków

Link building

Linki z artykułów

  • White Press
  • Linkhouse

Sklepy SEO

topX

Polski sklep SEO skupiający się na trwałych, mocnych i unikalnych linkach z prywatnych źródeł. Oferta topX dostosowana jest do możliwości polskiego klienta – ceny są bardzo przystępne.

Linki z for i komentarzy

Narzędzia do pozycjonowania (SEO i SEM) - Copywriting i zlecanie tekstów

Copywriting / Zlecanie tekstów

Good Content

Jedna z najlepszych polskich giełd do zlecania tekstów przeznaczonych do promocji i pozycjonowania. Twórcy bardzo starają się ulepszyć oprogramowanie i rozwinąć jego możliwości. Istnieje możliwośc przetestiwania copywriterów przed podjęciem współpracy za pomocą testowych zleceń.

Text Bookers

Znana już wśród polskich agencji i pozycjonerów platforma do zamawiania tekstów, w szczególności na cele tworzenia artykułów pod SEO. Mamy możliwość wyboru rodzaju i jakości tekstu oraz szacunkowej ilości znaków, np. „Opis do katalogów”, „Tekst zapleczowy”, „Tekst preclowy”. „Opis produktu”, „Tekst specjalistyczny”, „Tekst tematyczny”.

SEOTXT

Jeszcze jedna platforma online do zlecania tekstów, w szczególności na potrzeby pozycjonowania. Podobnie jak w innych tego typu aplikacjach, zaletą są stosunkowo niskie ceny za napisanie tekstów. Należy jednak pamiętać, że nie sa to wysokiej jakości artykuły pisane przez specjalistów, a w większości tworzą je copywriterzy nawykli do szybkiego pisania tekstu o dowolnej tematyce.

Narzędzia SEO i SEM - Indeksacja i pingowanie

Indeksacja i pingowanie

Pamiętaj, aby pingować konkretną podstronę z Twoim wpisem, linkiem. Warto pingować także kanały RSS oraz mapy stron gdzie zgromadzonych jest duża ilość linków do podstron. Oprogramowanie, które daje mi najlepsze rezultaty w pingowaniu to instantlinkindexer.com. Można tutaj uzyskać efekt indeksacji na poziomie 80% i więcej.

Narzędzia SEO i SEM - Monitorowanie wzmianek

Monitorowanie wzmianek

Brand 24

Narzędzie sprawdzające kiedy w Internecie pojawiają się wystąpienia danego słowa kluczowego (najczęściej w odniesieniu do marki firmy). W pośredni sposób można wykorzystać do przekształcania wzmianek w linki przychodzące.

Mention

Zagraniczne narzędzie do monitorowania w czasie rzeczywistym wzmianek o dobrej reputacji. Warto uprzdzić, że ceny pakietów są jednak stosunkowo drogie.

Narzędzia SEO i SEM - Monitoring pozycji słów kluczowych

Monitoring pozycji fraz / słów kluczowych

SeoStation

Świetnie, choć nie należące do najtańszych, narzędzie do monitoringu pozycji fraz kluczowych w Google. Oferuje wiele ciekawych opcji, wysoką dokładność, przemyślane kosztorysy i raporty, a także wygodny i czytelny interfejs, dopasowany do potrzeb zaawansowanego SEO-wca. Niestety wygląda na to, że nie jest już rozwijany.

Stat4Seo

Popularny skrypt do monitoringu przeznaczony do zainstalowana na własnym serwerze. Posiada możliwość dopasowania sposobu monitoringu, wprowadzenia kosztorysu i generowania raportów.

Narzędzia SEO i SEM - Podręczne narzędzia "na szybko"

Podręczne narzędzia „na szybko”

SmallSeoTools.com

Jedna z kolekcji narzędzi z tzw. Small SEO Tools, czyli licznego, rozbudowanego zestawu pojedynczych aplikacji stworzonych do konkretnego celu, np. generator map XML, synonimizator (niestety bez polskiego języka), narzędzie sprawdzające adres IP itd. Trzeba jednak pamiętać, że jakość poszczególnych narzędzi jest bardzo zróżnicowana i na pewno nie zastąpi dedykowanych narzędzi.

Narzędzia do pozycjonowania (SEO i SEM) - Poczekalnia

Poczekalnia (narzędzia do gruntowanego przetestowania)

Darmowe narzędzia SEO (Free Seo Tools from Neil Patel) https://neilpatel.com/blog/free-seo-tools/

100 darmowych narzędzi od Moz! http://techformator.pl/narzedzia-seo-programy-dla-pozycjonerow/ http://seo-tools.pl/

Żródło: http://blog.performancemedia.pl/seo/lista-przydatnych-narzedzi-seo

seoClarity

seoClarity to kompleksowe narzędzie analizy SEO pomagające w zarządzaniu danymi dotyczącymi ruchu i wspomagające działania związane z ROI.

Lotus Jump

Lotus Jump to narzędzie związane z budowaniem linków, wskazuje co dokładnie należy zrobić w celu podwyższenia rankingu strony w Google, Bing i innych popularnych wyszukiwarkach. Analizuje witryny oraz słowa kluczowe i tworzy listę spersonalizowanych, łatwych do wykonania instrukcji (w tym uczestnictwo w życiu społecznym, generowanie treści, i wiele innych.), które mają pomóc podnieść pozycje strony w rankingu.

Experian Hitwise

Experian Hitwise to kolejne narzędzie umożliwiające porównywanie ruchu kierowanego do witryny, a ponadto udostępniające kompleksowy ranking danej branży/kategorii, analizę kliknięć oraz informacje na temat struktury demograficzne użytkowników, itp.

Website planet (Redirection tool)

Website Planet Redirection Tool to jedno  z tych narzędzi zgłaszanych mi z zagranicy jako warte spróbowania. Służy do sprawdzania przekierowań, takich jak 301. Narzędzie dostępne jest w wielu językach, w tym w języku polskim.

Nightwatch

Obiecujące, kompleksowe narzędzie stworzone zarówno do analizy strony, jej widoczności / pomiaru pozycji, jak i głębszej analizy linków przychodzących.

https://nightwatch.io/

Uwaga: Dołożyliśmy starań, aby lista była przydatna w praktyce, aktualna i zawierała sprawdzone dane. Z uwagi jednak na częste zmiany przeprowadzane przez producentów oprogramowania z listy, nie gwarantujemy jednak, że są one właściwe i nie uległy zmianie. W razie wątpliwości należy zweryfikować je samodzielnie.

Sugestie narzędzi do SEO / SEM / pozycjonowania

Masz sugestie?

Jeżeli chciałbyś zaproponować jakiś nowy program lub znasz jakieś wartościowe narzędzie przeznaczone do pozycjonowania, którego tutaj zabrakło – napisz na adres kontakt@studioa7.pl