Metody rozliczeń za SEO

Cennik usług SEO, czyli jak rozliczamy się za pozycjonowanie?

Spis treści - Cennik usług SEO, czyli jak rozliczamy się za pozycjonowanie?

Rozliczanie za pozycjonowanie - modele rozliczeń SEO
Rozliczanie za pozycjonowanie – modele rozliczeń SEO

W pozycjonowaniu istotną rolę odgrywa właściwe mierzenie wyników (np. pozycji fraz kluczowych)

Ile kosztuje pozycjonowanie / SEO?

To oczywiście bardzo częste pytanie, które pojawia się wśród klientów firm pozycjonujących, zwłaszcza dopiero rozpoczynających działalność lub wchodzących w świat e-marketingu i pozycjonowania. Oczywiście jak w przypadku każdej profesjonalnej i specjalistycznej usługi nie da się podać jednej ceny dla działań pozycjonerskich. Zależy ona bowiem od wielu czynników, w tym trudności wybranych fraz, branży klienta i jakości samej pozycjonowanej strony.

Istnieje kilka głównych wariantów rozliczeń.

Rozliczanie za efekt

Miesięczna ilość wyszukiwań frazy kluczowej (wg narzędzia Google)Cena za pozycje poza pierwszą dziesiątkąCena za pozycje 7-10Cena za pozycje 4-6Cena za pozycje 1-3
0-1000 złod 39 złod 49 złod 79 zł
101-3000 złod 49 złod 49 złod 89 zł
301-5000 złod 59 złod 59 złod 99 zł
501-10000 złod 79 złod 89 złod 129 zł
1001-20000 złod 99 złod 129 złod 179 zł
2001 – 30000 złod 129 złod 179 złod 199 zł
>30000 złustalane indywidualnieustalane indywidualnieustalane indywidualnie
Cennik pozycjonowania – orientacyjne ceny za efekt w 2022

Rozliczanie mieszane (abonament + efekt)

W przypadku pierwszego z nich, za pozycjonowanie (SEO) nie ustala się sztywnego cennika z płaskimi stawkami. Stosuje się nowoczesny, dostosowany do realiów rynku model rozliczeń oparty na niskim abonamencie, wynoszącym już od 999 zł oraz ustalonej z Klientem premii za uzyskane wyniki.

Część abonamentowa przeznaczona jest na pokrycie konkretnych kosztów pozycjonowania oraz gwarancję określonej ilości godzin pracy specjalisty od SEO / SEM. Premia zaś jest wynagrodzeniem za uzyskane wyniki i uzależniona jest ściśle od pozycji frazy kluczowej, a więc sukcesu naszej pracy.

Taka forma rozliczania się może działać z korzyścią dla obu stron. Motywuje w jakiś sposób do osiągania wysokich wyników, klient zaś realnie odczuwa efekty, za które płaci. Oczywiście warunkiem jest, aby podczas zawierania umowy wszystkie ew. koszty były znane klientowi i mógł łatwo określić ile będzie zobowiązany zapłacić. Dzięki analizom fraz kluczowych jest także w stanie oszacować potencjalny ruch na stronie i zastanowić się jaki uzyska zwrot z inwestycji w działania SEO / SEM.

Minusem jest konieczność płacenia więcej niż przy samym abonamencie. Z uwagi na liczne

Rozliczanie abonamentowe

Rozliczanie abonamentowe za SEO / pozycjonowanie oznacza stałą, miesięczną opłatę ze strony Klienta, a jej wysokość determinuje zakres pracy naszych specjalistów. Tutaj koszty są stałe i ta forma rozliczanie również ma swoje zalety. Polecana jest dla firm o określonym, sztywno ustalonym budżecie, a także w przypadkach, gdy celem pozycjonowania jest ogólny wzrost widzialności strony WWW lub też pozycjonowanie na różne frazy z tzw. długiego ogona (long tail). W tym wypadku nie ma rozliczania za konkretny efekt, jednak agencja SEO stara się włożyć możliwie dużo pracy i efektów w zakresie określonego budżetu, a więc zadbać o te działania, które mogą mieć największy wpływ na zwiększenie widoczności. 

Rozliczanie za leada / klienta

W tym sposobie klient agencji płaci tylko za dostarczonego klienta lub potencjalnego klienta (leada). Problemem oczywiście będzie ustalenie, kiedy dany klient przyszedł dzięki pracy agencji, a kiedy z innego źródła. Dlatego jest to rzadki sposób rozliczeń, choć może sprawdzić się na przykład w przypadku sklepu internetowego z przemyślanym mierzeniem konwersji przez system.