Precle – czyli presell pages, są to strony internetowe, na których umieszcza się krótkie teksty opisujące pozycjonowaną firmę bądź usługę wraz ze słowa kluczowymi i linkami do strony www. Zadaniem precli jest zwiększenie pozycji w wynikach wyszukiwania strony poprzez linkowanie do niej. 

Precle w SEO

Różne są opinie specjalistów SEO na temat stosowania precli w procesie pozycjonowania. W zależności od podejścia, linkowanie do strony z presell pages może pomóc lub zaszkodzić stronie pozycjonowanej. Najważniejszym czynnikiem decydującym o tym czy roboty Google nie nałożą filtra na stronę jest jakość pisanych tekstów. Należy pamiętać, aby pisane treści na stronach presell pages, czyli tzw. precli, był unikalne i oryginalne, a nie zduplikowane, pisane często z błędami ortograficznymi i stylistycznymi oraz krótkie i nasycone słowami kluczowymi.

Nienaturalne linkowanie ze stron o niskiej wartości również może wiązać się z karą od Google’a. Aktualnie powstaje dużo różnych stron i blogów, które wymagają minimalną ilość znaków oraz dbają o to by treści publikowane były tematyczne i nie zawierały samych słów kluczowych i linków. 

Stosowanie precli w procesie pozycjonowania stron

Stosowanie precli w procesie pozycjonowania może pomóc stronie uzyskać wyższe wyniki w wyszukiwarce ale również może jej zaszkodzić i grozić otrzymaniem filtra przez Google. Dlatego też należy podejść do tematu rozsądnie i umieszczać wpisy na stronach presell pages (precle) o wysokiej wartości, gdzie administratorzy sprawdzają każdy dodany wpis przed publikacją.

5/5