Studio A7 - agencja SEO/SEM/SXO/AI
5/5

Spis treści

Reklamy produktoweshopping ads – reklamy konkretnego produktu.

Reklamy produktowe zawierają:

  • opis produktu,
  • cenę,
  • zdjęcie,
  • stronę sklepu internetowego, gdzie dany produkt się znajduje. 

Dzięki reklamom produktowym jest większe prawdopodobieństwo dotarcia do potencjalnego Klienta, którego interesuje opisany w reklamie produkt. Użytkownik będzie mógł od razu poznać cenę przedmiotu i zdecydować czy jest odpowiadająca.

Jak stworzyć reklamy produktowe

W celu utworzenia reklamy produktowej należy:

Następnie Google użyje stworzonej kampanii do tworzenia reklam w sieci, by potencjalni klienci mogli zobaczyć, co sprzedajesz.

Zalety reklam produktowych

  • Lepiej dobrani potencjalni klienci –  jeżeli użytkownik wpisze słowo kluczowe produktu, którego szuka zobaczy reklamy produktowe tylko sprzedawców tego produktu i z łatwością może stwierdzić, czy dany produkt odpowiada jego wymaganiom, patrząc na zdjęcia. Może też szybko dowiedzieć się, ile dana rzecz kosztuje, patrząc na ceny. Dzięki temu w momencie, w którym klient kliknie w reklamę, wie już, jak produkt wygląda i ile kosztuje, co sprawia, że jest bliższy dokonania zakupu.
  • Łatwe zarządzanie kampanią – zamiast słów kluczowych reklamy produktowe korzystają z atrybutów produktu, które określa się w Google Merchant Center. Dzięki temu reklamy wyświetlają się w powiązanych tematycznie wynikach wyszukiwania.
  • Większy zasięg i widoczność reklam – gdy użytkownik wyszukuje konkretne hasło, może zobaczyć kilka reklam produktowych oraz inne reklamy tekstowe jednego sprzedawcy.
  • Zaawansowane raportowanie i dane o konkurencji – poprzez obserwację skuteczności swoich produktów można np. sprawdzić, ile kliknięć uzyskała określona marka butów, filtrując widok produktów. Dzięki czemu można uzyskać informacje o konkurencji.
Reklamy produktowe
Reklamy produktowe

Miejsca gdzie są wyświetlane reklamy produktowe

Poniżej przedstawiono miejsca w Internecie, gdzie mogą się pojawiać reklamy produktowe:

Reklamy produktowe mogą pojawiać się jednocześnie z reklamami tekstowymi. Oznacza to, że użytkownicy mają szansę znaleźć najbardziej odpowiadający im produkt, zanim klikną reklamę, by go kupić, co zwiększa prawdopodobieństwo sprzedaży.

5/5