Reklamy produktowe – shopping ads – reklamy konkretnego produktu.
Reklamy produktowe zawierają:
- opis produktu,
- cenę,
- zdjęcie,
- stronę sklepu internetowego, gdzie dany produkt się znajduje.
Dzięki reklamom produktowym jest większe prawdopodobieństwo dotarcia do potencjalnego Klienta, którego interesuje opisany w reklamie produkt. Użytkownik będzie mógł od razu poznać cenę przedmiotu i zdecydować czy jest odpowiadająca.
Jak stworzyć reklamy produktowe
W celu utworzenia reklamy produktowej należy:
- przesłać swoje dane o produktach do Google Merchant Center,
- utworzyć kampanię w Google Ads.
Następnie Google użyje stworzonej kampanii do tworzenia reklam w sieci, by potencjalni klienci mogli zobaczyć, co sprzedajesz.
Zalety reklam produktowych
- Lepiej dobrani potencjalni klienci – jeżeli użytkownik wpisze słowo kluczowe produktu, którego szuka zobaczy reklamy produktowe tylko sprzedawców tego produktu i z łatwością może stwierdzić, czy dany produkt odpowiada jego wymaganiom, patrząc na zdjęcia. Może też szybko dowiedzieć się, ile dana rzecz kosztuje, patrząc na ceny. Dzięki temu w momencie, w którym klient kliknie w reklamę, wie już, jak produkt wygląda i ile kosztuje, co sprawia, że jest bliższy dokonania zakupu.
- Łatwe zarządzanie kampanią – zamiast słów kluczowych reklamy produktowe korzystają z atrybutów produktu, które określa się w Google Merchant Center. Dzięki temu reklamy wyświetlają się w powiązanych tematycznie wynikach wyszukiwania.
- Większy zasięg i widoczność reklam – gdy użytkownik wyszukuje konkretne hasło, może zobaczyć kilka reklam produktowych oraz inne reklamy tekstowe jednego sprzedawcy.
- Zaawansowane raportowanie i dane o konkurencji – poprzez obserwację skuteczności swoich produktów można np. sprawdzić, ile kliknięć uzyskała określona marka butów, filtrując widok produktów. Dzięki czemu można uzyskać informacje o konkurencji.

Miejsca gdzie są wyświetlane reklamy produktowe
Poniżej przedstawiono miejsca w Internecie, gdzie mogą się pojawiać reklamy produktowe:
- karta „Zakupy” w wyszukiwarce Google (w wybranych krajach),
- wyszukiwarka Google – obok wyników wyszukiwania (niezależnie od reklam tekstowych),
- Grafika Google,
- witryny partnerów w sieci wyszukiwania Google (jeżeli utworzona kampania ich uwzględnia),
- sieć reklamowa Google, w tym YouTube, Gmail i Google Discover.
Reklamy produktowe mogą pojawiać się jednocześnie z reklamami tekstowymi. Oznacza to, że użytkownicy mają szansę znaleźć najbardziej odpowiadający im produkt, zanim klikną reklamę, by go kupić, co zwiększa prawdopodobieństwo sprzedaży.