Wynik jakości – jest to narzędzie diagnostyczne dostępne w Google Ads, które informuje o jakości wyświetlanych reklam.
Wynik jakości – wyznaczanie
Wynik jakości jest oznaczany w skali od 1 do 10. Im wyższy wynik jakości tym reklama wypada korzystniej na tle innych reklamodawców. Wynik jakości jest określany na podstawie wyszukiwanego słowa kluczowego przez użytkownika i wyznaczany z historii wyświetleń danej reklamy po wpisaniu frazy kluczowej. Jest to narzędzie, które określa tylko wrażenia użytkownika po wpisaniu danej frazy kluczowej, a nie jest wskaźnikiem wydajności.
Wynik jakości – obliczanie
Wynik jakości jest obliczany na podstawie trzech komponentów:
- przewidywanego współczynnika klikalności CTR, czyli prawdopodobieństwa kliknięcia w reklamę przez użytkownika po jej wyświetleniu,
- trafności reklamy, czyli w jakim stopniu reklama odpowiada wprowadzonej frazie kluczowej,
- jakości strony docelowej, czyli jaki jest stopień przydatności strony docelowej, na którą zostanie przekierowany użytkownik po kliknięciu w reklamę.
Każdy z wyżej wymienionych komponentów jest oceniany i otrzymuje:
- ocenę “powyżej przeciętnej”,
- ocenę “przeciętną”,
- ocenę “poniżej przeciętnej”.
Analiza ocen każdego komponentu pozwala ustalić, który z nich można dodatkowo ulepszyć aby wynik jakości był wyższy.