Studio A7 - agencja SEO/SEM/SXO/AI
5/5

Spis treści

Czym jest atrybut rel?

Podczas umieszczania linku poza samym odnośnikiem ustawiamy atrybut rel. Jest służy on do określenia celu danego łącza. przykładowe łącze może być zapisane jako <a rel=”dofollow” href=”www.adreslinku.pl”>Wyświetlony tekst linku</a>. W tym przypadku atrybut rel ma przypisaną wartość dofollow, która oznacza, że jest to silny link, tzn. dają moc dla strony, którą chcemy wypozycjonować. Nie jest to jednak jedyna możliwość.

Jakie są możliwe wartości atrybutu rel?

Możliwości jest wiele, jednymi z najpopularniejszych są:

  • dofollow – wartościowy link z perspektywy pozycjonowania,
  • nofollow – również wartościowy link, jednak dają mniej niż link dofollow,
  • UGC – link wstawiony przez użytkownika,
  • Sponsored – link zakupiony jako reklama

5/5