Studio A7 - agencja SEO/SEM/SXO/AI
5/5

Spis treści

Domain Authority (DA) – czyli Autorytet Domeny – jest to wskaźnik opracowany przez firmę MOZ porównywalny do algorytmu PageRank opracowanego przez firmę Google, który określa konkurencyjność domeny w wyszukiwaniach Google (jak dana witryna wypada w wynikach wyszukiwania).

Domain Authority jest szacowany w skali od 1 do 100 i oznacza siłę oraz związek danej strony z jej branżą i tematyką. Im wyższa wartość w skali DA, tym lepiej.

W jaki sposób wyrażony jest Domain Authority?

Domain Authority obliczany jest na podstawie 150 czynników między innymi:

  • liczba linków zewnętrznych, ich umieszczenie na stronie oraz ich jakość,
  • linkowanie z domen głównych oraz za pomocą narzędzi MozRank oraz MozTrust.

Wyniki Domain Authority danej witryny można zwiększyć poprzez linkowanie ze stron wartościowych i wysokiej jakości oraz poprzez poprawianie i doskonalenie parametrów wpływających na pozycjonowanie.

Sposoby na sprawdzenia Domain Authority

W celu sprawdzenia wartości Domain Authority należy:

  • zainstalować bezpłatne rozszerzenie do Google tzw. MozBar, dzięki któremu można przeglądać Domain Authority stron internetowych,
  • lub użyć narzędzia do analizy linków przychodzących Open Site Explorer.
5/5