Domain Authority (DA) – czyli Autorytet Domeny – jest to wskaźnik opracowany przez firmę MOZ porównywalny do algorytmu PageRank opracowanego przez firmę Google, który określa konkurencyjność domeny w wyszukiwaniach Google (jak dana witryna wypada w wynikach wyszukiwania).
Domain Authority jest szacowany w skali od 1 do 100 i oznacza siłę oraz związek danej strony z jej branżą i tematyką. Im wyższa wartość w skali DA, tym lepiej.
W jaki sposób wyrażony jest Domain Authority?
Domain Authority obliczany jest na podstawie 150 czynników między innymi:
- liczba linków zewnętrznych, ich umieszczenie na stronie oraz ich jakość,
- linkowanie z domen głównych oraz za pomocą narzędzi MozRank oraz MozTrust.
Wyniki Domain Authority danej witryny można zwiększyć poprzez linkowanie ze stron wartościowych i wysokiej jakości oraz poprzez poprawianie i doskonalenie parametrów wpływających na pozycjonowanie.
Sposoby na sprawdzenia Domain Authority
W celu sprawdzenia wartości Domain Authority należy:
- zainstalować bezpłatne rozszerzenie do Google tzw. MozBar, dzięki któremu można przeglądać Domain Authority stron internetowych,
- lub użyć narzędzia do analizy linków przychodzących Open Site Explorer.