Filtr algorytmiczny – jest to filtr Google nakładany automatycznie przez wyszukiwarkę bez wiedzy i informacji administratora strony. Nałożony filtr algorytmiczny charakteryzuje się tym, że powoduje on nagły spadek odwiedzalności strony oraz jej pozycji w wynikach wyszukiwania nawet o 50 pozycji.

Webmaster dowiaduje się o założonych przez Google filtrze algorytmicznym jedynie poprzez analizę statystyczną swojej strony internetowej (sprawdzenie odwiedzalności oraz pozycji w wyszukiwarce poprzez wpisywanie odpowiednich słów kluczowych), ponieważ nie jest on widoczny w panelu GWT (Google Webmaster Tools). Dlatego ważnym czynnikiem w prowadzeniu własnej strony internetowej jest wykonywanie audytów SEO, które pozwolą na wykrycie założonego przez Google filtra algorytmicznego.

Powody nałożenia przez Google filtra algorytmicznego

Przed rozpoczęciem prac w kierunku zdjęcia filtra algorytmicznego ze strony należy sprawdzić czy spadek pozycji lub odwiedzalności strony nie jest spowodowany depozycjonowaniem przez konkurencję lub innym filtrem nałożonym przez Google.

Zdjęcie filtra algorytmicznego ze strony możliwe jest jedynie poprzez naprawienie wszystkich błędów, przez które został on nałożony. Niestety, administrator strony nie dostaje informacji z jakiej przyczyny filtr algorytmiczny został nałożony na jego stronę dlatego też, zniwelowanie skutków może być długotrwałe i czasochłonne. Dla mniej doświadczonych webmasterów, zaleca się w takiej sytuacji pomoc specjalistów z branży SEO.

5/5