507 392 548 lub 531 111 181 kontakt@studioa7.pl

White Hat SEO vs. Black Hat SEO

White Hat SEO vs. Black Hat SEO

Celem każdego specjalisty SEO oraz webmastera jest to, aby strona internetowa znalazła się jak najwyżej w wynikach wyszukiwania, najlepiej na pierwszym miejscu. Dzięki temu, jest ona widoczna dla użytkowników, zwiększa się sprzedaż, wzrasta konwersja, więcej zarabiamy. Istnieje wiele technik, które mogą być stosowane podczas pozycjonowania, optymalizacji oraz tworzenia stron internetowych na potrzeby użytkownika oraz pod roboty Google. Wszystkie działania zgodne z wytycznymi Google, czyli czynności wykonane według algorytmów Google nazywane jest White Hat SEO. Natomiast, wszystkie uginanie się i kombinatorstwo, oraz oszukiwanie algorytmów Google mające na celu podwyższenie pozycji strony w wynikach wyszukiwania nazywane jest Black Hat SEO. Do White Hat SEO zalicza się:

  • tworzenie oryginalnych tekstów i unikalnych treści udostępnianych na stronie internetowej,
  • projektowanie stron zgodnie z User Experience,
  • linkowanie wewnętrzne i zewnętrzne tylko ze stron o wysokiej jakości. 

Przykłady działań niezgodnych z Google, czyli Black Hat SEO:

  • cloaking, czyli tworzenie treści na stronie niewidocznych dla użytkownika, ale widocznych dla robotów Google,
  • SWL, czyli system wymiany linków, mający na celu automatyczne umieszczanie linków do strony na różnych portalach,
  • keyword stuffing, czyli przesycanie treści słowami i frazami kluczowymi lub umieszczanie słów kluczowych niezgodnych z tematyką strony.

Należy pamiętać, że działania niezgodne z wytycznymi Google wiąże się z otrzymaniem kary od Google, a w najgorszym przypadku usunięcie strony z wyników wyszukiwania. Dlatego należy zadać sobie pytanie – czy warto?