Kanibalizacja słów kluczowych – jest to negatywne zjawisko, które polega na tym, że dwie różne podstrony serwisu zostały wypozycjonowane przez roboty Google na takie same słowo kluczowe i występują równocześnie w wynikach wyszukiwania na różnych pozycjach.
Kanibalizacja słów kluczowych wpływa niekorzystnie na proces pozycjonowania na dane słowo kluczowe całej strony, ponieważ jej pozycja nie jest ustabilizowana w wynikach wyszukiwania.
Główne przyczyny kanibalizacji słów kluczowych
- zła architektura strony – istnienie kilku bardzo podobnych podstron lub kategorii pozycjonowanych na takie same słowa kluczowe,
- tworzenie kilku bardzo podobnych artykułów stosując takie same słowa kluczowe,
- niespójne linkowanie wewnętrzne i/lub zewnętrzne.
Jeżeli Twoja strona internetowa zacznie skakać w pozycjach wyszukiwania to prawdopodobnie doszło do kanibalizacji słów kluczowych. Raport z kanibalizacji słów kluczowych można otrzymać w aplikacji SENUTO.
Warto sprawdzać swoja stronę pod tym względem i w razie potrzeby ją zoptymalizować w celu ustabilizowania pozycji w wynikach wyszukiwania.