Czym jest Content Marketing?

Jest to rodzaj przemyślanej strategii, która polega na pozyskiwaniu grupy konsumenckiej za pomocą wyjątkowo atrakcyjnych i przydatnych rozwiązań w postaci treści. Celem content marketingu oraz jego produktów jest zainteresowanie Konsumenta i wywołanie potrzeby nabycia produktu lub usługi firmy. Ten rodzaj nowoczesnego marketingu bazuje na przyjaznym przekazie w formie dyskretnej reklamy, która jedynie kieruje Klienta w stronę firmy i pomija intensywne, nachalne nawiązania. Content marketing pozwala na budowanie stabilnych, wspartych zaufaniem relacji poprzez zaangażowanie odbiorców.

Wideo

Wideo to zdobywający przebojem ogromną popularność, najszybszy i najprostszy chyba sposób na wywołanie w konsumencie pozytywnych emocji. Pozwala użytkownikowi w natłoku różnych informacji skupić się na konkretnym przekazie.

Świat internetu przyzwyczaił internautów do komunikacji wizualnej (w myśl zasady że jeden obraz jest wart więcej niż tysiąc słów) a jednym z najpopularniejszych serwisów internetowych na świecie jest YouTube.

Dlatego też polskie marki znacznie częściej sięgają po wideo, dostosowując się do preferencji swoich odbiorców.

Infografiki

Content marketing - Infografiki

Infografiki to lubiane wśród internautów treści wizualno-tekstowe w formie swoistego rodzaju kreatywnych grafik przekazujących jednocześnie ważne i przydatne informacje. Zwiększają one znajomość marki stawiając firmę w roli eksperta branży.

Ich największą zaletą jest to, że są bardzo pozytywnie odbierane przez konsumentów oraz chętnie rozpowszechniane przez nich w sieciach społecznościowych, wpisując się znakomiecie w trend tzw. marketingu wirusowego, którego cechą jest to, że treści zaczynają żyć swoim własnym życiem.

Artykuły eksperckie

Content marketing - Artykuły tematyczne i eksperckie

Artykuły eksperckie to sposób idealny na utrwalenie w świadomości konsumenta produktów, które trudniej reklamować lub w ogóle jest to zabronione w branży. Przykładem mogą być kancelarie adwokackie, kliniki lekarskie czy biura rachunkowe.

W dobie dzisiejszego postępu w Internecie wiele osób poszukuje porad, rozwiązań związanych z usługami oraz produktami. Artykuł napisany przez specjalistę / eksperta nie będzie miał czystego charakteru promocyjnego, a zawierać będzie jedynie podpis, logo lub link do strony www firmy starannie budując wizerunek.

Dlaczego warto inwestować w Content marketing?

  • Konsumenci uważają, że treści content marketingowe są pomocne i korzystają z nich.
  • Content marketing może “doradzić” i dostarcza w ciekawy sposób informacje oraz edukuje odbiorcę.
  • Dzięki content marketingowi grupa docelowa związuje się emocjonalnie z firmą oraz budowane są stałe relacje. Każda ze stron czerpie korzyści, a więc jest to strategia typu win-win.
  • Konsumenci odczuwają potrzebę nabycia produktów oraz usług przy kontakcie z dobrze wykonanym content marketingiem.

Infografiki

Wartościowe medium dla content marketingu

Infografika powstała we współpracy ze studiem fotofrafii i filmowania Grupa 5D dla wpisu na blogu ślubnym

Infografika przygotowana dla serwisu PakuPaku.pl, który agreguje firmy oferujące przeprowadzki w Trójmieście