Studio A7 - agencja SEO/SEM/SXO/AI
5/5

Spis treści

Dane strukturalne – są to znaczniki na stronie internetowej, które pozwalają zrozumieć Googlebot’owi rodzaj i sens prezentowanej treści. Dane strukturalne występują w postaci kodu HTML.

Przykład zastosowania danych strukturalnych

Wpisany na stronie ciąg znaków dzięki opisowi w danych strukturalnych podpowie Googlebotowi, że ten ciąg stanowi cenę jakiegoś przedmiotu i jako cena będzie wyświetlany w wynikach wyszukiwania

Rodzaje danych strukturalnych

Dane strukturalne - SEO
Dane strukturalne – SEO

Najczęściej spotykane dane strukturalne, w którym wykorzystuje się tzw. rich snippet (dane rozszerzone np. gwiazdki, ocena oraz cena wyświetlana przy produkcie):

  • Product – określenie przedmiotu jako produktu do kupienia wraz z jego ceną i dostępnością,
  • BreadcrumbList – ścieżka strony przedstawiona jako łańcuch URL-i, która pomaga odnaleźć się użytkownikowi i robotom Google na stronie,
  • Przepisy – które wyświetlane są wraz z gwiazdkami (ocena jakości), zdjęciami oraz czasem przygotowania,
  • LocalBusiness – podczas wyszukiwania danej firmy w wynikach wyszukiwania wraz z nazwą firmy wyświetlane są również jej dane kontaktowe, zdjęcia oraz opinie,
  • Recenzje –  na portalach dotyczących np. czytania książek są wyświetlane recenzje wraz z gwiazdkami i opiniami,
  • Wideo – przydatne podczas publikacji większej ilości filmów internetowych. 

Dane strukturalne nie mają jednak bezpośredniego wpływu na pozycjonowanie danej strony, jednakże serwisy, gdzie się je stosuje są lepiej odbierane wizualnie i chętniej odwiedzane przez użytkowników. W celu uzupełnienia strony danymi strukturalnymi przydatny będzie słownik schema.org

5/5