Dane strukturalne – są to znaczniki na stronie internetowej, które pozwalają zrozumieć Googlebot’owi rodzaj i sens prezentowanej treści. Dane strukturalne występują w postaci kodu HTML.
Przykład zastosowania danych strukturalnych
Wpisany na stronie ciąg znaków dzięki opisowi w danych strukturalnych podpowie Googlebotowi, że ten ciąg stanowi cenę jakiegoś przedmiotu i jako cena będzie wyświetlany w wynikach wyszukiwania.
Rodzaje danych strukturalnych

Najczęściej spotykane dane strukturalne, w którym wykorzystuje się tzw. rich snippet (dane rozszerzone np. gwiazdki, ocena oraz cena wyświetlana przy produkcie):
- Product – określenie przedmiotu jako produktu do kupienia wraz z jego ceną i dostępnością,
- BreadcrumbList – ścieżka strony przedstawiona jako łańcuch URL-i, która pomaga odnaleźć się użytkownikowi i robotom Google na stronie,
- Przepisy – które wyświetlane są wraz z gwiazdkami (ocena jakości), zdjęciami oraz czasem przygotowania,
- LocalBusiness – podczas wyszukiwania danej firmy w wynikach wyszukiwania wraz z nazwą firmy wyświetlane są również jej dane kontaktowe, zdjęcia oraz opinie,
- Recenzje – na portalach dotyczących np. czytania książek są wyświetlane recenzje wraz z gwiazdkami i opiniami,
- Wideo – przydatne podczas publikacji większej ilości filmów internetowych.
Dane strukturalne nie mają jednak bezpośredniego wpływu na pozycjonowanie danej strony, jednakże serwisy, gdzie się je stosuje są lepiej odbierane wizualnie i chętniej odwiedzane przez użytkowników. W celu uzupełnienia strony danymi strukturalnymi przydatny będzie słownik schema.org