Copywriter – autor sloganów reklamowych oraz tekstów m.in.: treści SEO, opisów produktów, scenariuszy. Uczestniczy w całym procesie kreacji ,tzn. uczestniczy w ustalaniu treści graficznych, nagraniach wideo, wyszukiwaniu i dobieraniu muzyki do reklam, ogłoszeń itp.

Zakres działań copywritera

  • Content Marketing, czyli pisanie i tworzenie m.in.: artykułów, poradników, raportów, video i podcastów,
  • SEO Copywriting, czyli tworzenie tekstów, które pomagają w pozycjonowaniu stron internetowych,
  • opisy produktów, czyli tworzenie tekstów, które pomagają w pozycjonowaniu sklepów internetowych,
  • prowadzenie bloga, czyli wstawianie każdego miesiąca od kilku do kilkunastu wpisów nawiązujących do konkretnej tematyki strony,
  • prowadzenie tzw. fanpage’y na serwisach społecznościowych,
  • marketing szeptany, czyli pozycjonowanie na forach internetowych, związane z umieszczeniem linku strony internetowej w treści nowych tematów i w komentarzach,
  • korekta tekstów.

Dobry copywriter powinien być rzetelny, kreatywny, mieć tzw. „lekkie pióro”, dobrze zorganizowany oraz wyróżniać się unikalnym, ale zarazem poprawnym stosowaniem języka polskiego.

Copywriter Studio A7 – pozycjonowanie stron internetowych, Warszawa, Gdańsk.
5/5