Studio A7 - agencja SEO/SEM/SXO/AI
5/5
Picture of Dawid Ziółkowski
Dawid Ziółkowski
CEO w Studio A7, front-end developer, specjalista ds. SEO/SEM

Spis treści

Jak skutecznie zaindeksować link / artykuł?

Napisałeś ciekawy artykuł, ale niestety Google go „nie widzi” ? Dodałeś wpis gościnny na zaprzyjaźnionej stronie i czekasz wiele dni, albo może nawet tworzysz całą witrynę lub w ramach kampanii link buildingowej publikujesz po prostu profile albo dane z linkami do Twojej strony WWW i mimo upływu czasu nadal pojawia się problem – żaden z tych linków nie pojawia się w wyszukiwarce?

Cóż, masz problem z indeksowaniem. W tym artykule poruszymy sposoby jego rozwiązania.

W Internecie jest tak dużo treści, że do indeksu nie dostaję się wszystkie strony
W Internecie jest tak dużo treści, że do indeksu nie dostaję się wszystkie strony

W dzisiejszych czasach Internet pełen jest treści – od prywatnych artykułów i blogów po firmowe strony internetowe, portale tematyczne, sklepy, profile social media, filmy, materiały multimedialne, PDFy.

Jednak posiadanie świetnego materiału nie wystarczy, jeśli nie zostanie on zauważony przez użytkowników Internetu. Aby osiągnąć widoczność online, ważne jest, aby skutecznie zaindeksować linki i artykuły w wyszukiwarkach internetowych. W tym artykule omówimy, jak skutecznie zaindeksować link lub artykuł i zwiększyć ich szanse na dotarcie do większej liczby czytelników.

Co to znaczy „zaindeksować” link lub artykuł?

Zanim przejdziemy do szczegółów, warto najpierw zrozumieć, co oznacza „zaindeksować” link lub artykuł. Indeksowanie odnosi się do procesu dodawania strony internetowej lub artykułu do bazy danych wyszukiwarki internetowej. Wyszukiwarki takie jak Google, Bing czy Yahoo korzystają z robotów indeksujących, które przeglądają strony internetowe i gromadzą informacje o nich. Indeksowanie umożliwia wyszukiwarkom odnalezienie i wyświetlenie Twojego linku lub artykułu w wynikach wyszukiwania, gdy ktoś wprowadza związane z nimi zapytanie.

Dlaczego indeksowanie jest ważne?

Indeksowanie jest kluczowym czynnikiem wpływającym na widoczność Twoich treści w wyszukiwarkach internetowych. Gdy Twój link lub artykuł zostaje zaindeksowany, ma większe szanse na pojawienie się w wynikach wyszukiwania i dotarcie do potencjalnych czytelników. Bez indeksowania, Twoje treści mogą pozostać niezauważone i nieosiągalne dla szerokiego grona odbiorców.

Problem z indeksowaniem linków - jak go rozwiązać?
Problem z indeksowaniem linków – jak go rozwiązać?

Dlaczego mamy problem z indeksowaniem?

W 2021 roku liczba stron internetowych przekraczała 1,8 miliarda, a liczba ta stale rośnie – optymistycznie zakładamy, że codziennie pojawiają się tysiące nowych stron (a właściwie pojedynczych adresów, tzn. URLi), a być może są to setki tysięcy. Nikt nie jest nawet w stanie tego dobrze oszacować.

Czym jest MVI – Minimum Value to Index – minimalna wartość do zaindeksowania

Gdy mówimy o wyszukiwarce i indeksowanie, warto wyjaśnić czym jest zdobywające popularność określenie Minimum Value to Index.

MVI, czyli Minimalna Wartość do Indeksowania, to teoria opracowana w branźy SEO w listopadzie 2022 roku, która mówi, że każdy element pod danym adresem URL zdobywa określone punkty, a jeśli zdobędziemy odpowiednią ilość punktów, Google doda dany adres URL do indeksu. Według tej teorii, Googlebot (robot Google) ocenia każdy adres URL punktowo. Za każdy czynnik/sygnał rankingowy, strona otrzymuje punkty, a jeśli zgromadzi ich minimum, na przykład 100, Google dodaje tę stronę do indeksu. Problem polega na tym, że nie wiemy dokładnie, za co i ile otrzymujemy punktów, a także jakie mogą być krytyczne elementy, które wpływają na dodanie strony do indeksu Google.

Czynniki, które wpływają na MVI, można podzielić na te, które dotyczą konkretnego adresu URL (onURL), te, które wpływają na dany adres URL z zewnątrz (offURL), oraz sygnały użytkowników (URLsignals).

Czynniki onsite (on-URL) to:

Indeksowanie w Internecie - skomplikowana zależności algorytmów
Indeksowanie w Internecie – skomplikowana zależności algorytmów
  • całość indeksowanej treści na danej stronie / podstronie (np. nagłówek, stopka, sidebar, dodatkowego boxy, treść główna)
  • wartość merytoryczna artykułu (w tym w kontekście wytycznych jakości tekstu od Google pod nazwą E-E-A-T)
  • szybkość crawlowania adresu URL (Time to First Byte z pobraniem całego kodu html)
  • bezpieczeństwo, czyli posiadanie SSL
  • mobilność, czyli dostosowanie do urządzeń mobilnych
  • liczba linków wewnętrznych
  • liczba linków wychodzących z danego adresu URL.

Czynniki offsite (off-URL) obejmują:

  • liczbę i jakość linków wewnętrznych
  • liczbę i jakość linków zewnętrznych
  • konsolidację zduplikowanych adresów URL poprzez znacznik rel canonical
  • liczbę znalezionych tzw. wzmianek bez klikalnych linków w Internecie (np. w postaci „gołego” adresu URL lub nazwy (bez „https://”) w treści strony)
  • jakość domeny, na której znajduje się URL (pomocnym będą parametry typu Trust Flow od firmy Majestic albo Domain Rating od firmy Moz.)
  • błędy serwera, na której znajduje się domenie.

Z kolei do czynników URLsignals mogą należeć:

  • Core Web Vitals wyliczony na podstawie ruchu od użytkowników
  • wysoki Bounce Rate przy niskim Dwell Time
  • mniejsze zaangażowanie użytkowników w stosunku do konkurencji
  • statystycznie niższy CTR (w stosunku do przewidywanego CTR) w wynikach wyszukiwania
  • potencjalne zgłoszenia od użytkowników, że na stronie znajdują się treści spamerskie czy złośliwe oprogramowanie
  • zgłoszenia od użytkowników, że strona jest tylko dla widzów dorosłych (klasyfikacja jako treść dla dorosłych)
  • częstotliwość zmian / reindeksacji danego adresu URL.

Jak działa indeksowanie?

Wyszukiwarki internetowe

Wyszukiwarki internetowe korzystają z zaawansowanych algorytmów, które przetwarzają miliony stron internetowych i wybierają te najbardziej odpowiednie dla konkretnego zapytania użytkownika. Algorytmy te uwzględniają wiele czynników, takich jak słowa kluczowe, treść, linki zewnętrzne, a także czynniki techniczne, aby ocenić wartość i istotność danej strony internetowej.

Roboty indeksujące oceniają jakość strony i treści
Roboty indeksujące oceniają jakość strony i treści

Roboty indeksujące

Roboty indeksujące, zwane również botami lub spiderami, są programami, które przeglądają strony internetowe, analizują ich zawartość i gromadzą informacje na temat treści. Przy każdym przeglądzie strony roboty indeksujące aktualizują bazę danych wyszukiwarki o nowe informacje. Ważne jest, aby zapewnić łatwy dostęp dla robotów indeksujących do Twoich linków i artykułów, aby mogły je znaleźć i zaindeksować.

Mapy witryn

Sitemap, czyli mapa witryny, jest plikiem XML, który zawiera informacje o strukturze Twojej witryny, w tym o wszystkich linkach i artykułach. Dla robota to dokładne informacje, jakie podstrony powinien uwzględnić w swojej pracy.

Udostępnienie mapy witryny dla wyszukiwarek ułatwia indeksowanie Twoich linków i artykułów – zawarte w niej informacje pomagają robotom indeksującym zrozumieć strukturę Twojej witryny i odnaleźć wszystkie istotne strony. Jednakże nie ma gwarancji, że to wystarczy – robot wyszukiwarki weźmie pod uwagę inne elementy, jak np. jakość treści i samej witryny.

Jak skutecznie zaindeksować link lub artykuł? Czy można przyspieszyć proces indeksowania?

Teraz, gdy mamy podstawową wiedzę na temat indeksowania, przejdźmy do praktycznych wskazówek, które pomogą Ci skutecznie zaindeksować Twój link lub artykuł. Jak się domyślasz, będzie to miało dużo wspólnego ze spełnieniem założeń MVI – Minimal Value to Index.

Zoptymalizuj treść

Ważne jest, aby treść Twojego linku lub artykułu była wartościowa, unikalna i odpowiednio zoptymalizowana pod kątem indeksowania. Staraj się dostarczać wartościowe informacje, które są przydatne dla czytelników. Pamiętaj również, że długość treści może mieć znaczenie. Niektóre badania sugerują, że dłuższe artykuły mają większe szanse na lepsze pozycje w wynikach wyszukiwania.

Dokonaj również wyboru odpowiednich słów kluczowych jest kluczowy dla skutecznego indeksowania. Słowa kluczowe to terminy, które użytkownicy wpisują w wyszukiwarki, aby znaleźć interesujące ich treści. Przed napisaniem artykułu zastanów się, jakie słowa kluczowe są związane z Twoją treścią i jakie będą najprawdopodobniej wpisywane przez użytkowników w wyszukiwarce. Następnie wpleć te słowa kluczowe w swoją treść, włączając je w tytuł, nagłówki i treść artykułu.

Użyj odpowiednich metadanych

Meta dane to informacje dodatkowe (meta tagi / meta dane), które opisują Twoją treść, zwłaszcza Meta Title, który jest postrzegany jako istotny czynnik rankingowe. Informacje z meta tagów / meta danych są widoczne w wynikach wyszukiwania i mają wpływ na decyzję użytkowników, czy kliknąć w Twój link. Wprowadź atrakcyjny i zwięzły tytuł (Meta Title) oraz krótki, ciekawy opis (Meta Description), który zachęci użytkowników do odwiedzenia Twojej strony.

Doprowadź linki zewnętrzne

Linki zewnętrzne, czyli odwołania do Twojego linku lub artykułu z innych stron internetowych, mogą pomóc w jego indeksowaniu. To jeden z najważniejszych, a jednocześnie najtrudniejszych do wykonania działań. Google zakłada, że jeśli inni użytkownicy Internetu odnoszą się do Twojej treści, jest to postrzegane jako wskazówka dla wyszukiwarek, że Twoja treść jest wartościowa i godna uwagi.

Nie zawsze będzie to ekonomicznie uzasadnione, ale możesz spróbować:

  • dodać linki ze swoich (lub zaprzyjaźnionych) profili w sieciach społecznościowych (YouTubem Facebook, Instagram, LinkedIn itp.)
  • dodać linki z innych swoich artykułów na innych blogach powiązanych tematycznie

Zadbaj o jakość i szybkość ładowania strony

Szybkość ładowania strony jest ważnym czynnikiem nie tylko dla użytkowników, ale także dla wyszukiwarek. Strony internetowe, które ładują się szybko, są bardziej przyjazne dla użytkowników i mogą otrzymać wyższe pozycje w wynikach wyszukiwania. Upewnij się, że Twoja strona jest zoptymalizowana pod kątem szybkości ładowania, poprzez kompresję obrazów, minimalizację kodu i korzystanie z szybkich serwerów / hostingu.

Zainstaluj certyfikat SSL, jeśli go jeszcze nie posiadasz

Wiele testów i eksperymentów specjalistów od SEO pokazało, że strony internetowe posiadające wdrożony poprawnie certyfikat SSL indeksują się lepiej.

Promuj link lub artykuł

Ostatnim krokiem jest promocja Twojego linku lub artykułu. Udostępnij go na różnych platformach społecznościowych, zainicjuj dyskusje na temat swojej treści, poproś innych użytkowników o udostępnienie lub polecenie Twojej treści. Im większa liczba osób odniesie się do Twojego linku lub artykułu, tym większe będą szanse na zaindeksowanie i dotarcie do szerszej publiczności.

Narzędzia, które pomogą w indeksacji linków
Narzędzia, które pomogą w indeksacji linków

Narzędzia pomocne w indeksowaniu

Podczas pracy nad indeksowaniem linków i artykułów można skorzystać z różnych narzędzi,które ułatwią ten proces. Oto kilka popularnych narzędzi:

  • Google Search Console: Jest to podstawowe, znane dobrze pozycjonerom / specjalistom od SEO, narzędzie oferowane przez Google, które umożliwia śledzenie indeksowania Twoich stron internetowych, monitorowanie statystyk, sprawdzanie błędów i optymalizację treści.
  • Bing Webmaster Tools: Podobnie jak Google Search Console, Bing Webmaster Tools oferuje funkcje monitorowania indeksowania, analizy ruchu i optymalizacji dla wyszukiwarki Bing.
  • XML Sitemaps: To narzędzie, które automatycznie generuje mapy witryn w formacie XML. Możesz użyć tego narzędzia, aby wygenerować i złożyć mapę witryny do indeksowania.
  • (w przypadku serwisu WordPress): Yoast SEO: To popularny wtyczka WordPress, która pomaga optymalizować treści pod kątem SEO, w tym indeksowania. Yoast SEO oferuje wskazówki dotyczące optymalizacji treści, analizy słów kluczowych i wiele innych funkcji. Inną popularną wtyczką z zbudowanym narzędzie do indeksacji jest RankMath.

Dochodzą do tego profesjonalne, płatne indeksery o różnej skuteczności, np.

  • Linkbox.pro
  • Site indexer
  • i4u (polskie narzędzie)

Więcej narzędzie dla pozycjonerów i specjalistów SEO znajdziesz tutaj:

Najlepsze narzędzia SEO i SEM (kolekcja przydatnych narzędzi dla pozycjonerów).

Jak sprawdzić, czy link lub artykuł został zaindeksowany?

Jeśli chcesz sprawdzić, czy Twój link lub artykuł został zaindeksowany przez wyszukiwarki internetowe, możesz skorzystać z kilku prostych metod. Jednym z nich jest wpisanie adresu URL w wyszukiwarkę i sprawdzenie, czy strona zostaje wyświetlona w wynikach. Wpisz polecenie site:

site:twojastrona.pl/dokladnyadresstrony

Możesz również skorzystać z narzędzi takich jak Google Search Console lub Bing Webmaster Tools, aby śledzić indeksowanie swoich stron internetowych i otrzymywać raporty na ten temat.

Słowem podusmowania

Proces indeksowania jest zazwyczaj automatyczny i czasami może zająć pewien czas. Nie ma żadnej gwarancji, że Twój link lub artykuł zostanie natychmiast zaindeksowany po publikacji. Jednak istnieją pewne działania, które mogą przyspieszyć ten proces. Wymaga to skorzystania z narzędzi takich jak Google Search Console i złożenia mapy witryny. Możesz również promować swój link lub artykuł na różnych platformach społecznościowych, aby przyspieszyć jego zauważalność i zdobycie większej liczby odwołań.

Warto pamiętać, że zaindeksowanie linku lub artykułu jest kluczowe dla ich widoczności w wyszukiwarkach internetowych. Wybór odpowiednich słów kluczowych, optymalizacja treści, korzystanie z odpowiednich metadanych, budowanie linków zewnętrznych, dbanie o szybkość ładowania strony i promowanie treści to kluczowe czynniki skutecznego indeksowania. Pamiętaj, że proces indeksowania może zająć pewien czas, ale skoncentrowanie się na optymalizacji i promocji treści zwiększy szanse na osiągnięcie sukcesu.

FAQs

(Najczęściej zadawane pytania)

1. Czy istnieje sposób, aby natychmiast zaindeksować mój link lub artykuł?
Niestety, nie ma gwarancji natychmiastowego indeksowania. Proces indeksowania wymaga czasu. Możesz jednak przyspieszyć ten proces poprzez korzystanie z narzędzi takich jak Google Search Console i promocję treści, co opisaliśmy wyżej.

2. Czy muszę płacić, aby zaindeksować mój link lub artykuł?
Nie, indeksowanie w wyszukiwarkach internetowych jest darmowe. Nie musisz płacić, aby zaindeksować swój link lub artykuł. Jednak istnieją płatne narzędzia i usługi, które mogą pomóc w optymalizacji i monitorowaniu indeksowania, które pobierają za to opłaty.

3. Czy istnieje limit na liczbę linków lub artykułów, które mogę zaindeksować?
Nie ma ogólnego limitu na liczbę linków lub artykułów, które możesz zaindeksować. Wyszukiwarki internetowe takie jak Google są w stanie przetworzyć i zindeksować wiele stron. Ważne jest jednak, aby zapewnić wartościową i unikalną treść na każdej stronie, bo tylko gdy algorytm indeksujący uzna, że spełnione są odpowiednie kryteria – pozwoli zaindeksować stronę.

4. Czy zaindeksowanie gwarantuje wysoką pozycję w wynikach wyszukiwania?
Zaindeksowanie linku lub artykułu jest pierwszym krokiem do pojawienia się w wynikach wyszukiwania, ale nie gwarantuje wysokiej pozycji. Wysoka pozycja zależy od wielu czynników, zwanych czynnikami rankingowymi Google, takich jak ilość i siła konkurencja, jakość contentu, stopień optymalizacji SEO i wiele, wiele innych.

5. Czy mogę usunąć zaindeksowany link lub artykuł?
Możesz poprosić wyszukiwarki internetowe o usunięcie zaindeksowanego linku lub artykułu za pomocą narzędzi takich jak Google Search Console (jeśli jest na domenie, którą kontrolujesz). Możesz też skorzystać z innych narzędzi zgłaszających żądanie usunięcia treści / adresu URL. Pamiętaj jednocześnie, że usuwanie zaindeksowanych treści może mieć konsekwencje dla widoczności i ruchu na Twojej stronie, dlatego należy to robić ostrożnie.

Działanie indeksowania jest niezbędne do osiągnięcia widoczności online. Pamiętaj, aby dobierać odpowiednie słowa kluczowe, optymalizować treść, korzystać z metadanych i promować swoje linki oraz artykuły. Przyspieszenie indeksowania może być możliwe dzięki odpowiednim narzędziom i promocji. Dążenie do skutecznego indeksowania przyniesie korzyści, gdy Twoje treści dotrą do większej liczby czytelników i zyskają większą popularność w sieci.

PS. Pomogło? Jeśli tak to cieszymy się! jeśli chcesz, możesz nam postawić kawkę.

5/5
Reklamy tekstowe
Marketopedia

Reklamy tekstowe

Reklamy tekstowe – płatne reklamy tworzone w Google Ads wyświetlane w wynikach wyszukiwania jako pierwsze nad innymi wynikami. W odróżnieniu

Strona WWW - Hale Grzymała
Portfolio

Hale Grzymała

Co zrobiliśmy Projekt i wykonanie firmowej strony WWW opartej o system WordPress wraz ze skutecznym pozycjonowaniem. WordPress HTML CSS Chrome

Marketing szeptany
Marketopedia

Marketing szeptany

Marketing szeptany – buzz marketing – jest to forma marketingu polegająca na przekazywaniu informacji jak największej liczbie osób poprzez spontaniczne

Remarketing w wyszukiwarce Google
Marketopedia

Remarketing w wyszukiwarce Google

Remarketing w wyszukiwarce Google – ang. Remarketing List for Search Ads (RLSA) – jest to rodzaj remarketingu polegająca na wyświetlaniu

Portal z usługami projektowania wnętrz - Zaprojektuj M - slider
Portfolio

Portal wnętrzarski ZaprojektujM.pl

Co zrobiliśmy Projekt i wykonanie portalu WWW umożliwiającego zamówienie usługi projektowania wnętrz. WordPress HTML CSS Chrome Firefox Zobacz stronę Zaprojektuj

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *