Można powiedzieć, że u nas to tak szybko jak to rozsądnie możliwe... ale pozycjonowanie to nie sprint, a wyścig długodystansowy... Odpowiedź może wydawać się przekorna, ale wierzymy po pierwsze, że 1) efekt uzyskamy szybciej niż inni 2) jeśli ktoś obiecuje natychmiastowy efekt w pozycjonowaniu przy dużej konkurencji to... nie radzimy w to wierzyć. Tak naprawdę dokładnego czasu uzyskania efektów nie da się określić z 100% prawdopodobieństwem, a nawet z 80%-wym. Algorytm Google jest w istocie tajny, strzeżony i do tego podlega ciągłym zmianom.
Pamiętajmy też, że nieustannie zmagamy się również z konkurencją, która również nie śpi i inwestuje w pozycjonowanie i rozwój swojej strony.
W wielu kampaniach uzyskiwaliśmy przekładające się na większą sprzedaż efekty już po 3-4 miesiącach w przypadku łatwych i średnich fraz kluczowych oraz 7-10 miesięcy w przypadku tych trudniejszych.
Dużo także zależy od: konkretnej niszy / branży, ilości i jakości konkurencji, trudności wybranych fraz kluczowych, jakości samej pozycjonowanej strony WWW, a także dotychczasowych działań (zwłaszcza w przypadku gdy angażowały się inne agencje - to ma ogromne znaczenie). Należy zachować cierpliwość.
"Jeśli kiedykolwiek dokonałem jakichś wartościowych odkryć, to było to zasługą cierpliwego poświęcania uwagi bardziej niż jakiegokolwiek innego talentu.”
Isaac Newton